تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۹۶۳
مدرس حوزه و دانشگاه خصوصیت مهم امام راحل را اصول مقاومت برشمرد و انتخاب مسیر مقاومت توسط امام را نه از روی هیجان و احساسات بلکه با پشتوانه عقلانی، دین، علمی و منطق دانست.
۰
plusresetminus
اصول مقاومت یکی از مهم‌ترین خصوصیات حضرت امام خمینی(ره)
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام رحمت زمانی، در مراسم ارتحال امام که بصورت مجازی در شهرستان سوادکوه برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب معادلات غرب و شرق را بهم ریخت، افزود: تا پیش از انقلاب، غرب و شرق قدرت را بر دو پایه اقتصاد و نظامی‌گری می‌دانستند اما انقلاب اسلامی با فکر امام و مخاطب قرار دادن مردم اهمیت عنصر حاکمیت دینی و جریان معنوی را نشان داد و زمانی که غرب و شرق عالم را بی‌دینی فرا گرفته بود، امام حاکمیت دینی را در جهان ابقا کرد.
 
وی با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با امام راحل، گفت: رهبری در طی این سال‌ها ابتدا اصول و گفتمان امام  را معرفی و در سال‌های گذشته به تلاش‌های برخی برای تضعیف و تحریف تفکر و گفتمان امام اشاره کرد؛ اگرچه این تلاش‌ها به جایی نرسید و تفکر امام نه تنها کم‌رنگ نشد بلکه بیشتر هم شده است.
 
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخن رهبری، سِر ماندگاری امام را در خصوصیات ایشان همچون شجاعت، حکمت، زهد و پارسایی، تدبیر، دلبستگی به خدا و دلباخته ذکر الهی و ائمه معصومین (ع)، ظلم‌ستیزی و حامی محرومان بودن دانست و دیگر خصوصیت مهم امام را اصول مقاومت امام برشمرد و افزود: این اصول برخاسته از مقاومت دینی است به این معنا که انسان راهی که حق می‌داند را انتخاب و شروع به حرکت کرده و مقاومت می‌کند و این مقاومتی است که امام با این تفکر جامعه را مدیریت کرده است.
 
زمانی با توجه به سخن امام مبنی بر اینکه ما ظلمی نمی‌کنیم، با ظالم هم کنار نمی‌آییم، از مظلوم حمایت می‌کنیم، این سخن را عامل اصلی دشمنی جهان غرب با انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: دولت‌های غربی به مدت دویست سال، ملت‌ها را زیر بار ظلم خود قرار داده و چپاول کردند و این تفکر ظلم ستیزی برای آنها گران آمده و نخستین دشمنی آ«ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.
 
وی با بیان اینکه ما انقلاب را صادر نکردیم بلکه این اندیشه‌ای بود که خود ملت‌ها انتخاب کردند، گفت: به‌عنوان مثال، ما هیچ وقت به دیگر کشورها نگفتیم که در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند اما مردم چون اهمیت آن را دریافتند آن را انتخاب کردند.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه با ذکر این مطلب که ملت ایران با مقاومت خویش پیش رفت، افزود: اکنون ما به‌عنوان الگو در سراسر عالم مطرح شدیم و هراس دشمن از همین است که جمهوری اسلامی ایران برای تمام مستضعفان الگو شده و علت دشمنی امریکا این است که می‌خواهد جلوی این الگو را بگیرد و با شکست این الگو کارهای خود را پیش برد.
 
زمانی انتخاب مسیر مقاومت توسط امام را نه از روی هیجان و احساسات بلکه با پشتوانه عقلانی، دین، علمی و منطق دانست و در رابطه با پشتوانه منطقی انتخاب راه مقاومت گفت: اولین جز منطق مقاومت این است که مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده در برابر ستم بوده که موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود در حالیکه با تسلیم، دشمن پیشروی می‌کند و نمونه آن را در مسئله انرژی هسته‌ای دیدیم که مقاومت آن را به 20درصد رساند با سازش همه چیز جمع شد و دیگر اینکه، هرچند مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم بسیار بیشتر است و هم اینکه عنصر مقاومت وعده الهی است.
 
وی با اشاره به سخن برخی مبنی بر اینکه مگر می‌شود در برابر گردن کلفت عالم ایستاد، خاطرنشان کرد: ما امروز با مقاومت در حیاط خلوت ایالات متحده که امریکای جنوبی است، یکه‌تازی می‌کنیم؛ یک روز در خرمشهر مقاومت می‌کردیم و امروز پشت دیوارهای بیت المقدس پا به زمین می‌کوبیم چرا که مقاومت کردیم و اکنون به جایی رسیدیم که به‌عنوان الگو مطرح می‌شویم و دغدغه رهبری نیز همین است که تا آخر بایستیم.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با توجه به سخنان رهبری در سال گذشته مبنی بر افول اقتصادی امریکا، گفت: پس از یک سال از سخن رهبری، می‌بینیم که در امریکا چه خبر است و از نظر اقتصادی به کجا رسیده و همان بهشتی که از غرب برای ما معرفی می‌کردند، واقعیت آن را با ویروس کرونا دیدیم که آنها هیچ توانایی‌ای ندارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴