کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باقرزاده: المپیک برگزار نشود، شمشیربازی ضرر می‌کند

13 خرداد 1399 ساعت 15:15

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: در صورتی که المپیک توکیو برگزار نشود شمشیربازی متضرر خواهد شد اما المپیک برگزار می شود و ما تیم ایده الی را راهی بازی ها می کنیم.



به گزارش بلاغ، فضل الله باقرزاده در گفتگو ، درباره ی اینکه اگر المپیک توکیو برگزار نشود، برای المپیک 2024 تغییر نسل در سابر اتفاق می افتد یا خیر، تصریح کرد: با توجه به تحلیل هایی که داشتیم و از ظواهر امر پیدا است المپیک سال آینده برگزار می شود و اگر برگزار نشود باید برای 2024 آماده شویم. تیم سابر ما هم بازیکنان جوانی دارد. اکثر آنها تا دوره بعد به 30 سالگی می رسند مثل پاکدامن، فتوحی و رهبری. نیما زاهدی و فرزاد باهر هم نفرات جوانی هستند. مجتبی عابدینی به مرز چهل سال می رسد اما تجربه بسیار خوبی دارد و باید دید تا آن موقع چه چیزی پیش می آید اما تیم سابر ما یکی دو نسل خوب دارد.
نایب رییس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه المپیک توکیو برگزار نشود تیم سابر متضرر می شود یا خیر، تاکید کرد: ما به گونه ای برنامه ریزی کرده بودیم  که اوج آمادگی سابریست ها در المپیک توکیو باشد و آنجا درخشش داشته باشند. اگر المپیک برگزار نشود شمشیربازی متضرر می شود. اما المپیک برگزار خواهد شد و ورزشکاران ما هم فرصت زمانی خوبی دارند برای اینکه  آماده شوند و تیم ایده آلی را دوباره راهی المپیک خواهیم کرد.
باقرزاده در مورد اینکه با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، ممکن است لیگ شمشیربازی نیمه کاره باقی بماند، تصریح کرد: اگر من بخواهم لیگ را برگزار کنم باید در سالن شهید کلاهدوز تهران این کار را انجام دهم و فضای کافی نداریم همه را در آن مکان جا بدهیم. خدایی نکرده اگر یکی از ورزشکاران بیمار شود و کرونا روی ریه اش اثر بگذارد، دیگر نمی‌تواند ورزش کند. ما هفته اول لیگ را برگزار کردیم و سپس به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات تعطیل شد و فکر نمی کنم تا یکی، دو ماه آینده هم آن را برگزار کنیم. حفظ سلامتی ورزشکاران اولویت تمام برنامه‌هایمان است.
او در مورد تعطیلی تمرینات شمشیربازی به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا گفت: در جدیدترین بخشنامه ای که آقای علی نژاد صادر کرده، مقداری آزادی عمل به ما داده است و در شهر هایی که وضعیت سفید است، ورزشکاران می‌توانند تمرین کنند اما بحث این است ما در شهرهای سفید سالن شمشیربازی نداریم و در خیلی از شهر هایی با وضعیت زرد هم سالن نداریم و اکثر سالنهای ما در مراکز استان ها هستند.
 رئیس فدراسیون شمشیربازی افزود: درست است که وضعیت ما نسبت به رشته هایی چون کشتی، کاراته و تکواندو بهتر است اما به هر حال ما هم رشته رقابتی هستیم و ورزشکاران با هم برخورد دارند.
 


کد مطلب: 425887

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425887/باقرزاده-المپیک-برگزار-نشود-شمشیربازی-ضرر-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com