کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت شبکه ملی اطلاعات در افزایش کیفیت و قیمت پایین خدمات است

13 خرداد 1399 ساعت 13:10

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات منجر به رعایت بهتر حریم خصوصی افراد می شود، گفت:دلایل اهمیت شبکه ملی اطلاعات از نظر مردم افزایش کیفیت در دریافت سرویس دهی بهتر و قیمت پایین‌ خدمات اینترنت است.


به گزارش بلاغ به نقل ازامیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به اینکه اهمیت شبکه ملی اطلاعات برای مردم در افزایش کیفیت و قیمت پایین  خدمات است،‌گفت:در شبکه ملی اطلاعات می توانیم حریم خصوصی افراد را بهتر رعایت کنیم. به طور مثال اگر در حال حاضر داده‌های اطلاعات مردم فاش شود مهمترین علت آن عدم رعایت موارد امنیتی در استفاده از خدمات اینترنتی است.
* کشورها داده‌های دولتی مربوط به شهروندان خود را بر روی اینترنت نمی‌گذارند
وی افزود: در حال حاضر همه کشورها داده‌های دولتی مربوط به شهروندان خود را بر روی اینترنت نمی‌گذارند چرا که این داده‌ها در داخل کشورشان محفوظ بوده و تنها با استفاده از شبکه ملی بومی خودشان اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی رد و بدل می‌شود که در این حالت حریم خصوصی مردم حفظ خواهد شد.

* دو کشور انگلیس و آمریکا دارای شبکه ملی داخلی هستند
ناظمی تصریح کرد: اهمیت وجود شبکه ملی اطلاعات به قدری است که دو کشور انگلیس و آمریکا دارای شبکه ملی داخلی هستند که بدون نیاز به اینترنت داده‌های داخلی خود را بین دستگاه‌های دولتی تبادل اطلاعات می‌کنند. هرچه کشور توسعه‌یافته‌تر باشد این تکنولوژی بیشتر است.

* ترافیک داخل کشور باعث افزایش کیفیت خدمات می شود
وی ادامه داد: هر چقدر ترافیک داخل کشور در راستای استفاده از شبکه ملی اطلاعات بیشتر باشد کیفیت خدمات و هزینه آن به نفع مردم خواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 425862

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425862/اهمیت-شبکه-ملی-اطلاعات-افزایش-کیفیت-قیمت-پایین-خدمات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com