تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۲۵۸۴۶
مسئولان فدراسیون هنوز تکلیف لیگ‌های شنا، شیرجه و واترپلو را مشخص نکرد‌ه‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ شیوع کرونا در ایران موجب شد تا تمام مسابقات ورزشی همچون سایر کشورهای جهان تعطیل یا به زمان دیگری موکول شود. برخورد‌ها با این اتفاق در کشورها و رشته‌های مختلف متفاوت بود. به عنوان مثال رشته‌ای زمان برگزاری مسابقات را تغییر داد و رشته‌ای دیگر مسابقات را با اعلام قهرمان مختومه کرد.
در ایران مسئولان فدراسیون والیبال، تصمیم گرفتند بازی‌ها را بدون اعلام قهرمان، تمام شده اعلام کنند و هندبالی‌ها هم تیم مس کرمان را به عنوان قهرمان معرفی کردند و فدراسیون فوتبال هم به دنبال ادامه برگزاری رقابت‌ها است؛ در این بین رشته‌‌هایی همچون شنا، شیرجه و واترپلو بلاتکلیف هستند.
مسابقات این رشته‌ها تا اواخر سال برگزار شد و پس از آن هیچ تصمیمی برای آنها گرفته نشد. اهالی شنا، شیرجه و واترپلو توقع دارند که مسئولان فدراسیون بتوانند بهترین تصمیم را در این راستا بگیرند. به هر حال در رشته‌ای همچون واترپلو دو تیم از ایران باید در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کنند، پس لازم است که هرچه زودتر فدراسیون در این خصوص به جمع‌بندی برسد.

محب: استخرها باز شود، مسابقات واترپلو ادامه پیدا می‌کند
علی محب، رئیس کمیته فنی واترپلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد تعیین تکلیف لیگ اظهار داشت: از لیگ سال 98 ما تنها پلی‌آف و مرحله نهایی باقی مانده است. اگر با اعلام مسئولان و ارگان‌های مربوط به مبارزه با کرونا موافقت کرده استخرها تا آخر تیر ماه باز شود، ما می‌توانیم از اوایل شهریور ماه مسابقات را از سر بگیریم.
وی ادامه داد: اگر شرایط فراهم شود 4 بازی نهایی هم در تهران برگزار خواهد شد و در یک هفته می‌توانیم قهرمان را معرفی کنیم. لیگ زیر 17 سال هم فقط مرحله پایانی‌اش باقی مانده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود باید یک ماه زمان تمرین به تیم‌ها بدهیم و پس از آن بازی‌ها از سر گرفته شود، اما اگر استخرها باز نشود بعید است مسابقات ادامه پیدا کند.
رئیس کمیته فنی واترپلو خاطرنشان کرد: امیدوارم که تا آخر تیرماه استخرها باز شود و بتوانیم مسابقات را ادامه دهیم. فکر می‌کنم استخرها آخرین مکانی باشند که باز خواهند شد؛ البته باید در نظر گرفت که آب استخرها کلر دارد و از نظر بهداشتی مشکل چندانی وجود ندارد. به هر حال نظر قطعی و نهایی در این خصوص را وزارت بهداشت و وزارت ورزش بدهند.

اسکندریون: بعید است بتوانیم لیگ شنا را ادامه دهیم
حمید اسکندریون، رئیس کمیته فنی شنا هم در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد تعیین تکلیف رقابت‌های لیگ شنا، خاطرنشان کرد: تنها یک مرحله از مسابقات لیگ شنا باقی مانده بود. به زودی باید جلسه‌ای برگزار کنیم و در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم. به هر حال باتوجه به شرایطی که وجود داشت احتمال برگزاری مسابقات کم است، اما باید در جلسه کمیته فنی این موضوع را بررسی کرده و نظر تمام اعضا را بگیریم.
وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب شده تا حدود 20 هزار نفر بیکار شوند و ما در تلاش هستیم که استخرها را باز کنیم تا فعالیت‌ها شروع شود. به هر حال هم برای مردم و هم برای ورزشکاران المپیکی نیاز است که بتوانند از استخرها استفاده کنند. همچنین به دنبال امضای تفاهمنامه‌ای با فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم تا هرچه زودتر بتوانیم به اهداف خود برسیم.

حدیقی: شاید در شیرجه قهرمان معرفی کنیم
امید حدیقی، رئیس کمیته فنی شیرجه هم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد تعیین تکلیف رقابت‌های لیگ شیرجه اظهار داشت: مرحله اول مسابقات ما برگزار شد و قرار بود طبق برنامه مرحله دوم را در اسفند ماه برگزار کنیم. اگر استخرها باز شود می‌توانیم تعیین تکلیف کنیم، اما در غیر اینصورت کار کمی سخت می‌شود.
وی ادامه داد: امیدوارم در تیرماه فکری به حال استخرها بکنند، اما با توجه به خطرهایی که وجود دارد بعید می‌دانم به راحتی بتوان استخرها را باز کرد، چون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استخر‌ها بسیار سخت است. اگر این اتفاق رخ ندهد مجبور هستیم با کمیته فنی مشورت کنیم و تیم برتر را انتخاب کنیم.
حدیقی گفت: تنها نگرانی ما عدم تمرین کافی شیرجه‌روها است. در رشته ما چون برای تمرین به آب نیاز است ورزشکاران لطمه زیادی می‌بینند. امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد تا این دلواپسی هم برطرف شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما