تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۵۸۴۳
استاد دانشگاه مریلند آمریکا روز گذشته در وبیناری به میزبانی مجمع بین‌الملل اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در تهران از خشونت ساختاری نهادینه شده در آمریکا انتقاد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«جوزف ریچاردسون»، استاد دانشگاه مریلند آمریکا و استاد مطالعات سیاهپوستان در این کشور، روز گذشته (دوشنبه) در وبیناری به میزبانی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در تهران با موضوع «نژادپرستی ساختاری در آمریکا»، ضمن انتقاد از خشونت ساختاری نهادینه شده در آمریکا در بحبوحه اعتراضات به قتل «جورج فلوید»، این خشونت را قابل کنترل دانست. 
جوزف ریچاردسون در صحبت‌های امروز خود گفت: «وضعیتی که هم‌اکنون در آمریکا وجود دارد یک خشونت ساختاری نهادینه شده است که علیه کسانی اعمال می‌شود که محروم و آسیب‌پذیر هستند.»  
این استاد دانشگاه ضمن ابراز نگرانی در مورد موضوع پیش آمده درباره جورج فلوید عنوان کرد که اعتراضات به مرگ این سیاهپوست، صدای کسانی است که شنیده نمی‌شود. 
ریچاردسون در صحبت‌های امروز خود در این وبینار گفت با وجود اینکه در قرن نوزدهم، اصلاحیه‌ سیزدهم در قانون اساسی آمریکا برای پایان برده برداری شکل گرفت اما در جامعه آمریکا همچنان نشانه‌هایی از برده‌برداری وجود دارد. 
وی در این باره گفت: «سالانه سیاهپوستان بسیاری در آمریکا کشته می‌شوند. بر اساس مطالعاتی که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد حدود 290 هزار نفر از سیاه‌پوستانی که جان خود را از دست داده‌اند، به خاطر فقر و نابرابری اجتماعی بوده است. در آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا نیز سیاه‌پوستان آمریکایی آمار بالایی را داشتند.» 
استاد دانشگاه مریلند در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد که همانگونه که تحریم‌های آمریکا موجب شد تجهیزات محافظت شخصی به جامعه ایران نرسد، آمریکا با اقدامات خود علیه سیاهپوستان نیز همینگونه عمل می‌کند. 
وی ضمن درخواست حمایت، مشارکت و اعلام همبستگی از سوی متحدان سیاهپوستان در ایران عنوان کرد که آمریکا یک جنایتکار است و باید (برای این تبعیض‌های نژادی) پاسخگو باشد و همه کشور‌ها نیز باید در مقابل امپرالیستی آمریکا بایستند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴