تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۲۵۸۲۸
مایک پمپئو برنامه ای برای جلوگیری از ارسال تسلیحات از چین و فدراسیون روسیه به ایران دارد
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، اظهار داشت كه واشنگتن طرحی را برای جلوگیری از احتمال صدور تسلیحات به ایران از روسیه و چین پس از انقضای تحریم تسلیحاتی در اكتبر امسال تدوین كرده است.
 همانطور که اشاره شد، در اکتبر سال جاری در 18 اکتبر، روسیه قادر به فروش تجهیزات نظامی به ایران خواهد بود و روی آن کار می کند.
پومپئو در مصاحبه ای در پادکست موسسه سازمانی آمریکایی تصریح کرد: چین می تواند تانک هایی را به ایران بفروشد ... ما طرحی را داریم که معتقدیم می تواند با موفقیت مانع این کار شود.
وزیر امور خارجه آمریكا افزود: واشنگتن این اقدام را خطرناک می داند كه به ایران اجازه دهد كه بتواند برای تسلیح كردن خود و دستیابی به سیستم های تسلیحاتی درجه بالا از روسیه تجهیزات بدست آورد.
قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، مصوب ژوئیه سال 2015، عرضه سلاح های سنگین به ایران را تا 18 اکتبر 2020 و تسلیحات موشکی تا سال 2023 ممنوع می کند. این مهلت تحریم در برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته ای ایران مقرر شده است.
واشنگتن که به طور یکجانبه از برجام خارج شد، با تصویب قطعنامه مربوط به شورای امنیت سازمان ملل به دنبال گسترش تحریم است.
بنابراین، پیش از این برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران گفته بود، كه ایالات متحده از همه ابزارهای ممكن برای گسترش تحریم تسلیحاتی به ایران استفاده خواهد كرد، حتی اگر شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه مربوطه را وتو كند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴