مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

مهارت‌آموزی به گفت‌وگوی ملی و شور اجتماعی تبدیل شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۲۵۸۱۴
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: برای اینکه بتوان مشکل اجتماعی عدم مهارت را حل کرد باید مهارت به گفت‌وگوی ملی و شور اجتماعی تبدیل شود.
۰
plusresetminus
مهارت‌آموزی به گفت‌وگوی ملی و شور اجتماعی تبدیل شود
به گزارش بلاغ، سید حسین درویشی در اولین جلسه شورای مهارت شهرستان نکا با بیان اینکه موضوع مهارت به‌عنوان یک اصل و در شرایط کنونی باید اهمیت و  جایگاه خود را در جامعه پیدا کند، اظهار کرد: اساساً مهارت و مهارت آموزی باید تبدیل به فرهنگ شود تا از مشکلات آن کاسته شود.
 
وی مهمترین معضل اجتماعی در حال حاضر را نبود شغل، کسب و کار و بالا بودن نرخ بیکاری بیان کرد و افزود: با توجه به تحریم‌ها متاسفانه فشاری بی‌حد و اندازه بر مسئولین نظام و بخصوص به مردم می‌آید، از طرفی عصر توانمندی و توانایی در کنار دانش و دانایی موضوعی غیر قابل اجتناب است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران خاطرنشان کرد: مرکز ثقل جذب نیرو در واحدهای صنعتی و صنفی مهارت آموزی است که با توجه به نام گذاری سال 99 به نام جهش تولید، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولی آموزش های مهارتی در کشور با اجرای آموزش، مهارت و توانمندسازی جوانان در جامعه لازمه اصلی تحقق این شعار به شمار می‌رود.
 
درویشی تصریح کرد: برای اینکه بتوان مشکل اجتماعی عدم مهارت را حل کرد باید مهارت به گفت‌وگوی ملی و شور اجتماعی تبدیل شود.
 
وی تاکید کرد: در جهت نهضت مهارت افزایی و رفع مشکل اجتماعی، از بین بردن بیکاری، ایجاد کسب و کار، ایجاد توسعه پایدار و رفع مشکل اقتصادی راهی جز اعتقاد و باور به مهارت نیست.
 
درویشی با بیان اینکه باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت ظرفیت‌های موجود هر شهرستان حرکت کند، گفت: با توجه به تشکیل جلسه شورای مهارت در استان و بالطبع آن در شهرستان‌ها پیش بینی می‌شود نقش بی‌بدیل مهارت در شهرستان ها فراگیر شود.
 
فرماندار نکا نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در اجرای آموزش‌های مهارتی، اهمیت حضور آموزش‌های فنی و حرفه ای را پدیدار می‌کند.
 
توحیدی مقدم اظهار کرد: با توجه به وجود آمایش سرزمین علی الخصوص نزدیکی به دریا و حضور صنایع و پتانسیل‌های اقتصادی بزرگی هم‌چون شرکت نفت ناحیه شمال، کشتی سازی صدرا، نیروگاه برق نکا، سیمان نکا و دیگر صنایع مهم شهرستان می‌توان در ایجاد و گسترش فرهنگ مهارتی افزایی به‌عنوان لازمه جهش تولید اقدام شایسته ای انجام داد.
 
 در پایان این جلسه مقرر شد شورای مهارت با توجه به پتانسیل شهرستان نکا برنامه ریزی لازم برای حضور آموزش فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر با مشارکت میان دستگاهی انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴