کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد انگلیس از بازداشت خبرنگاران در اعتراضات آمریکا

13 خرداد 1399 ساعت 10:10

دولت انگلیس ضمن ابراز نگرانی از بازداشت و برخورد شدید علیه خبرنگاران حین پوشش اعتراضات اخیر در آمریکا از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد از حقوق خبرنگاران حاضر در این کشور حمایت کند.


به گزارش بلاغ به نقل ازدولت انگلیس از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد از حقوق خبرنگارانی که اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور را پوشش می‌دهند حمایت کند.
به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس گفت دولت ترامپ باید به خبرنگاران اجازه دهد «بدون ترس از دستگیری» در خصوص «پوشش دادن خشونت‌های نگران‌کننده‌ای که در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی مشاهده می‌شود» وظایف کاری خود را انجام دهند.
سخنگوی جانسون، دستگیری «آدام گری» عکاس انگلیسی که حین عکس‌برداری از اعتراضات در نیویورک بازداشت شده است «نگران‌کننده» توصیف کرد.
همچنین امروز (دوشنبه) «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «یادداشتی در اعتراض به این اتفاق زننده ارسال شده است. درخواست داریم تحقیقاتی کامل در این خصوص انجام شود و ما را از نتایج آن مطلع کنند».
همزمان با تشدید تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، نیروهای امنیتی و پلیس این کشور به حمله و دستگیری خبرنگاران شدت بخشیده‌اند.
طبق گزارش دیروز نیویورک تایمز، کمیته گزارشگران آزادی مطبوعات تاکنون ۱۰ گزارش حمله و تهدید علیه خبرنگاران را در اعترضات روزهای اخیر آمریکا دریافت کرده است.
علاوه بر این، نیروهای پلیس آمریکا با شلیک گلوله پلاستیکی به خبرنگاران خبرگزاری «رویترز» آن‌ها را مجروح کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 425812

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425812/انتقاد-انگلیس-بازداشت-خبرنگاران-اعتراضات-آمریکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com