تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۲۵۸۱۱
استاد دانشگاه ایالتی مورگان آمریکا در وبیناری به میزبانی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها از پنهان‌کاری رسانه‌ها در آمریکا انتقاد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازپروفسور «جرد بال»، استاد دانشگاه ایالتی مورگان آمریکا روز (دوشنبه) در وبیناری به میزبانی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در تهران، با موضوع «نژادپرستی ساختاری در آمریکا»، ضمن انتقاد از پنهان‌کاری رسانه‌‌ها در آمریکا خواستار مشارکت بیشتر مردم جهان در تجمعات و اعتراضات علیه اقدامات آمریکا علیه سیاهپوستان این کشور شد. 
جرد بال در صحبت‌های امروز خود عنوان کرد که آمریکا برای حفظ هژمونی خود در جهان سعی کرده نفوذ خود را در رسانه‌ها و تبلیغات افزایش دهد و به همین دلیل می‌تواند اخبار و تحولات را آنطور که می‌خواهد به تصویر بکشد. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «در ایالات متحده، این تبلیغات نقش بازاریابی یا جنگ روانی را ایفا می‌کنند و ما هم‌اکنون کاربرد و نقش رسانه‌ها در جامعه آمریکا را می‌بینیم.»
بال در این وبینار با اشاره به اینکه رسانه‌های آمریکایی در داخل و خارج از آمریکا مسائل مربوط به مردم محروم در آمریکا را منعکس نمی‌کنند گفت ماشین تبلیغاتی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به راه افتاده است و این مسئله در مورد اتفاقی که برای جورج فلوید رخ داده است کاملاً صدق می‌کند.
وی گفت: «رسانه‌ها در آمریکا به شدت کنترل می‌شوند و افکار عمومی را مانند آنچه که خود می‌خواهند شکل می‌دهند و این موضوع بعد از جنگ جهانی دوم در آمریکا تقویت شده و آمریکا سلطه خود را بر رسانه‌ها حفظ کرده است. مثلاً در مورد اعتراضات اخیر، دیدید که رسانه‌های آمریکایی چگونه اخبار را پوشش دادند و گفتند که اینها گروه‌های خودسر، خشونت‌طلب و آشوب‌گر هستند.» 
جرد بال با اشاره به تاریخ آمریکا عنوان کرد که ایالات متحده تلاش‌هایی را برای تغییر رژیم در ایران و کشور‌های دیگر داشته، دانشمندان هسته‌ای این کشور و یا اخیراً ژنرال (سردار شهید قاسم سلیمانی) را ترور کرده است؛ در صورتی که وی به دنبال ایجاد صلح در کشور‌های دیگر بوده است.
استاد دانشگاه ایالتی مورگان آمریکا در صحبت‌های امروز خود در این وبینار عنوان کرد که هزاران روایت و گزارش برای ترویج نظامی‌گری در رسانه‌های آمریکایی پخش می‌شوند و کسانی که این گونه روایت‌ها را ترویج می‌کنند خود عضو ارتش و نیرو‌های نظامی بوده‌اند. وی در این باره گفت: «رسانه‌های آمریکایی با ترویج اینگونه روایت‌ها سعی می‌کنند، عملکرد افسران پلیس و اقدامات خود را توجیه کنند.»
وی همچنین با اشاره به این موضوع که رسانه‌های آمریکایی چه پوشش‌هایی را از روایت‌های ایرانی دارند، گفت: «در کشور ایران، تفاوت‌های ناچیزی بین اعراب و ایرانی‌ها و شیعیان و سنی‌ها وجود دارند، اما رسانه‌های آمریکایی این مسائل را پررنگ نشان می‌دهند و وقتی صحبت از ایران در این رسانه‌ها می‌شود، به عنوان مثال می‌گویند ایران دشمن منطقه است.» 
جرد بال در پایان صحبت‌های خود گفت در سابقه تاریخی آمریکا نژادپرستی وجود داشته است؛ یعنی زمانی که سفید‌پوستان، سیاهپوستان را به بردگی گرفتند و بعد‌ها این جریان‌ها به نظام سرمایه‌داری گسترش پیدا کردند و هم اکنون آمریکا شاهد این است که این جریانات اعتراضی (به قتل جورج فلوید) توسط پلیس سرکوب می‌شوند. 
وی گفت: «داستان‌ها و روایت‌هایی مانند جورج فلوید در آمریکا ادامه دارند. ما باید در مقابل اینها بایستیم. باید جنبش‌هایی به وجود آیند که به این مسائل توجه کنند. این فضا باید ایجاد شود و حمایت‌ها در جهان صورت گیرند.» 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴