کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه آمریکایی: جهان برای مقابله با تبعیض‌های آمریکا نیازمند همبستگی است

13 خرداد 1399 ساعت 9:40

استاد دانشگاه هیوستون آمریکا امروز در وبیناری که در مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در تهران برگزار شد خواستار همبستگی بین‌المللی بیشتر برای مقابله با تبعیض‌های آمریکا علیه سیاه پوستان شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازپرفسور «جرالد هورن»، استاد دانشگاه هیوستون آمریکا روز (دوشنبه) در وبیناری به میزبانی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در تهران با موضوع «نژادپرستی ساختاری در آمریکا»، ضمن انتقاد از برخورد دولت آمریکا و برخی سفیدپوستان نسبت به سیاه‌پوستان خواستار حمایت‌ها و همبستگی‌های بین‌المللی بیشتری در مقابل تبعیض‌های آمریکا نسبت به سیاهپوستان در این کشور و کشور‌های دیگر جهان شد.  
وی با اشاره به حادثه مرگ «جورج فلوید»، سیاه‌پوستی که بی‌رحمانه به دست پلیس آمریکا کشته شد، عنوان کرد که این اولین بار نیست که در تاریخ آمریکا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. وی در ادامه افزود: «در تاریخ آمریکا، سفیدپوستان به سیاه‌پوستان این نگاه را داشتند که نیروهای اخلال‌گری هستند و همواره رهبران سیاهپوست جنبش‌های مختلف ترور شده‌اند و یا جلسات آنها مختل شده است.» 
استاد دانشگاه هیوستون آمریکا در این وبینار، ضمن اشاره به اعتراضاتی که در مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در کشور‌های مختلف جهان مانند انگلیس و نیوزیلند به قتل جورج فلوید رخ داده عنوان کرد که جهان به این همبستگی‌ها بیشتر نیاز دارد تا به نظام آپارتایدی در آمریکا و تبعیض سفید‌پوستان و سیاه‌پوستان پایان داده شود. 
وی همچنین در صحبت‌های خواستار ایجاد یک نهادی شد که از حقوق سیاه‌پوستان و دیگر افراد محروم در آمریکا دفاع کند. 
رالد هورن با اشاره به اینکه تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا علیه ایران نیز موجب پیامد‌هایی را برای این کشور شده خواستار همبستگی بیشتر ایرانیان برای مقابله با اینگونه سیاست‌های آمریکا شد. 
هورن در پایان صحبت‌های خود با اشاره به نفت‌کش‌هایی که با وجود تحریم‌های آمریکا بدون اخلال به ونزوئلا رسیدند، گفت: «من یکی از اعضای جنبش صلح آمریکا هستم، ما در این سازمان از این اقدام ایران که با وجود اعمال یک‌طرفه تحریم‌های آمریکا این نفت‌کش‌ها را به ونزوئلا رساند، حمایت کردیم.»





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 425806

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425806/استاد-دانشگاه-آمریکایی-جهان-مقابله-تبعیض-های-آمریکا-نیازمند-همبستگی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com