کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوری یا نزدیکی به اندیشه‌های امام نقش تعیین‌کننده‌ای در بقا و کارآمدی نظام دارد

12 خرداد 1399 ساعت 18:30

مجمع نیروهای خط امام (ره) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تاکید کرد که دوری و نزدیکی به اندیشه‌های امام، نقش تعیین‌کننده‌ای در بقا و کارآمدی نظام دارد و هرگونه غفلت در این زمینه خسارت‌هایی جبران ناپذیر خواهد داشت.



به گزارش بلاغ، در بیانیه مجمع نیروهای خط امام(ره) آمده است: اکنون این ما هستیم و کارنامه‌ای که پیش روی مردم است. مسئولان و جناح‌های سیاسی درون نظام باید توضیح دهند که عملکرد آنان و وضعیت مردم تا چه اندازه به معیارهای بنیانگذار نظام نزدیک است؟ آیا همگی در وضعیت مطلوب هستند یا فاصله‌ای جدی با آنها دارند؟
در ادامه این بیانیه آمده است: چهاردهم خرداد سالروز ارتحال عبد صالح خدا و خدمتگزار صادق مردم، امام خمینی(س)، یادآور غمی بزرگ و زخمی عمیق بر جان میلیون‌ها انسان در ایران و جهان است که هیچگاه التیام نخواهد یافت. او یگانه‌ مردی بود که پس از رنج ناشی از شکست مشروطه و کودتای رضاخان و اشغال ایران و سرکوب نهضت ملی و استبداد پهلوی و استیلای خارجی، امید را در دل مردم احیا کرد و نهضتی آزادیخواهانه و عدالت طلبانه مبتنی بر آموزه‌های دینی را رهبری نمود.
در این بیانیه تاکید شده است: او بود که به همگان آموخت رأی مردم زینت نیست و در مشروعیت بخشی به همۀ ارکان حکومت اصالت دارد. او مقابل تفکرات متحجرانه و واپس‌گرایانه ایستاد و هزینه‌های سنگینی هم پرداخت تا اثبات کند که نگاه تنگ ‌نظرانه به حقوق مردم نه تنها در تضاد با مصالح عمومی است که نسبتی هم با دین ندارد.
مجمع نیروهای خط امام (ره) در بخش دیگری از این بیانیه یادآور شد: او بود که مردم را ولی نعمت خواند و همواره اولویت سیاست‌های نظام در همه بخش‌ها را رفع محرومیت و رسیدگی به امور مستضعفین و کارگران و کشاورزان می‌دانست.  اکنون این ما هستیم و کارنامه‌ای که پیش روی مردم است. مسئولان و جناح‌های سیاسی درون نظام باید توضیح دهند که عملکرد آنان و وضعیت مردم تا چه اندازه به معیارهای بنیانگذار نظام نزدیک است؟ آیا همگی در وضعیت مطلوب هستند یا فاصله‌ای جدی با آنها دارند؟
در پایان این بیانیه آمده است: بدون تردید دوری و نزدیکی با اندیشه‌های امام، نقش تعیین کننده‌ای در بقا و کارآمدی نظام دارد و هرگونه غفلت در این زمینه خسارت‌هایی جبران ناپذیر خواهد داشت.
 


کد مطلب: 425780

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425780/دوری-یا-نزدیکی-اندیشه-های-امام-نقش-تعیین-کننده-ای-بقا-کارآمدی-نظام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com