تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۲۵۷۷۸
امروزه خرید تلویزیون به دلیل وارد شدن برندهای جدید در بازار، افراد را سردرگم کرده و خرید تلویزیون با قیمت ارزان، جزو دغدغه افرادی است که دنبال انتخاب بهترین برند تلویزیون هستند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی دبی کوچولو، در اینجا قصد داریم شما را با بهترین تلویزیون بازار آشنا کنیم تا با دید بازتر و مطمئن‌تری خرید خود را انجام دهید.
یکی از مهم‌ترین سوالات حین خرید تلویزیون، قیمت تلویزیون است. پارامترهای زیادی روی قیمت تلویزیون ال ای دی تاثیرگذار است که باید حین خرید، آنها را در نظر داشته باشید:
بهترین برند تلویزیون کدام است؟
تلویزیون جزو کالاهایی است که تقریبا در همه فضاهای مسکونی و بیشتر فضاهای اداری و تجاری وجود دارد و افراد از طریق آن می‌توانند با سرعت بیشتر از دنیای اطراف خود خبر داشته باشند.
شرکت‌های زیادی در حال حاضر مشغول تولید تلویزیون هستند که از میان آنها سه کمپانی ال‌جی، سونی و سامسونگ توانسته‌اند بیشترین فروش تلویزیون در بازار را به خود اختصاص دهند و رضایت بیشتری از مردم را به دست بیاورند.
قیمت تلویزیون سونی نسبت به تلویزیون ال‌جی و تلویزیون سامسونگ بالاتر است چون از بدنه محکم‌تری ساخته‌ شده‌اند و طول عمر بیشتری دارند. البته این را فراموش نکنید که تلویزیون‌های دیگری نیز در بازار وجود دارند که نقاط قوت و طرفداران زیادی دارند از جمله تلویزیون پاناسونیک، تلویزیون شارپ، تلویزیون فیلیپس، تلویزیون توشیبا و تلویزیون‌هایسنس اما به‌ هر حال سه برند سونی، ال‌جی و سامسونگ حرف اول را در بازار می‌زنند.
قیمت تلویزیون ال‌جی در مقایسه با قیمت تلویزیون سامسونگ یکم بالاتر است اما در کل قیمت این دو برند نسبت به سونی مناسب‌تر است و به همین دلیل افراد بیشتری به سمت خرید تلویزیون ال‌جی و سامسونگ روی آورده‌اند.

تلویزیون چند اینچ بخرم؟
اولین موردی که برای انتخاب یک تلویزیون مناسب باید در نظر داشته باشید، ابعاد و بزرگی آن است. سایز تلویزیون بر اساس واحد اینچ سنجیده می‌شود.
هر اینچ ۲.۵ سانتی‌متر است و وقتی در مورد سایز یک تلویزیون صحبت می‌شود، منظور قطر آن است. پس اگر سایز یک تلویزیون ۵۵ اینچ است، یعنی قطر آن ۱۳۷ سانتی‌متر (۵۵*۲.۵= ۱۳۷.۵) است.
بزرگی سایز تلویزیون باید بر اساس بزرگی فضا و فاصله نشستن شما با تلویزیون باشد.
فاصله نشستن از تلویزیون ۳۲ اینچ: ۲ تا ۳ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۴۳ اینچ: ۳.۵ تا ۴ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۴۹ اینچ: ۴ تا ۴.۵ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۵۰ اینچ: ۴.۳ تا ۵.۳ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۵۵ اینچ: ۴.۷ تا ۵.۷ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۶۰ اینچ: ۵.۵ تا ۶.۵ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۶۵ اینچ: ۵.۸ تا ۶.۵ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۷۰ اینچ: ۶.۳ تا ۷.۳ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۷۵ اینچ: ۶.۵ تا ۷.۵ متر
فاصله نشستن از تلویزیون ۸۵ اینچ: ۷.۵ تا ۹ متر

تلویزیون ۴K بخریم یا Full HD؟
کیفیت تصویر تلویزیون یکی دیگر از مهم‌ترین پارامترها برای خرید ال ای دی می‌باشد که روی قیمت ال ای دی تاثیر مستقیم دارد. هر چقدر کیفیت تصویر بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.
قیمت تلویزیون ۸k از قیمت تلویزیون ۴k فورکی بالاتر و قیمت تلویزیون فورکی ۴k از قیمت تلویزیون Full HD فول اچ دی بالاتر است. قیمت تلویزیون HD اچ دی نیز به دلیل پایین بودن کیفیت تصویر، از همه مدل‌های دیگر پایین‌تر است.
خرید تلویزیون اسمارت (هوشمند) چه مزایایی دارد؟
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انتظارات مردم بالاتر رفته و دوست دارند در مدت زمان کمتری بتوانند کارهایشان را به‌سادگی انجام دهند. تلویزیون‌های اسمارت یا هوشمند تلویزیون‌هایی هستند که مانند یک گوشی موبایل می‌توانید کارهای وبگردی، حسابداری، بازی و مدیریت وسایل هوشمند منزلتان را با آن انجام دهید.

تلویزیون LED بهتر است یا تلویزیون OLED؟ تلویزیون QLED چطور؟
تلویزیون‌ها از لحاظ تکنولوژی‌ که در ساخت آنها استفاده‌ شده به تلویزیون‌های LCD، تلویزیون‌های LED، تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های QLED تقسیم می‌شوند. تلویزیون OLED ال‌جی و سونی و تلویزیون سامسونگ QLED جزو بهترین تلویزیون‌های بازار هستند.
قیمت تلویزیون QLED سامسونگ در مقایسه باقیمت تلویزیون LED سامسونگ بالاتر است چون از پردازشگر خیلی قوی‌تری در آن استفاده‌ شده و کیفیت تصویر خیلی بالاتری دارد.
قیمت تلویزیون OLED ال‌جی و سونی هم نسبت به تلویزیون‌های LED بالاتر است چون این تلویزیون‌ها کیفیت تصویر بالاتر و امکانات بیشتری دارند و شرکت‌های سازنده ظرافت خیلی بیشتری را در ساخت آنها به کار می‌برند.
نتیجه‌گیری
برای خرید تلویزیون باید برند، ابعاد، کیفیت تصویر، سیستم‌عامل، توان خروجی صدا، منحنی یا صفحه تخت بودن تلویزیون و پارامترهای ریز دیگری را در نظر داشته باشید.
فروشگاه دبی کوچولو نزدیک به یک دهه است که به‌صورت تخصصی بهترین و جدیدترین تلویزیون‌های موجود در بازار را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند تا مردم را در خرید تلویزیون راهنمایی کند.
اگر شما هم برای خرید تلویزیون نیاز به مشاوره رایگان دارید می‌توانید اسم دبی کوچولو را در گوگل سرچ کنید تا وارد فروشگاه اینترنتی دبی کوچولو شوید و از خدمات رایگان این تیم حرفه‌ای استفاده کنید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴