نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

ظلم‌ستیزی؛ درس بزرگ انقلاب خمینی به مظلومان جهان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۲۵۷۴۲
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی (ره) مسیری را به جهانیان نشان داد که در این مسیر، ظالم‌ها باید سرکوب شوند و مظلومان باید از این تظلم، بیرون بیایند؛ گفت: ایشان عملا به دنیا نشان داد که اسلام می‌تواند مکتبی را در میان مردم ایجاد کند که شرق و غرب را به زانو در بیاورد.
۰
plusresetminus
ظلم‌ستیزی؛ درس بزرگ انقلاب خمینی به مظلومان جهان
آیت الله سید رحیم توکل در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با موضوع تحولات انقلاب خمینی در دنیا، اظهار کرد: در دوران امام (ره) چند نکته در دنیا وجود داشت؛ یکی هجمه ظالمان به مظلومان، دیگری سکوت مردم در برابر ظلم ظالمان و سوم اینکه در دنیا جا انداختند اعتقادات و دین در نزد اجتماع کارآیی ندارد.

وی افزود: آن‌ها جا انداختند که برای عبادات و نماز و روزه، دین خوب است اما در مسائل اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سیاسی، دین کارآیی ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بر روی هر سه توهم آن زمان، خط بطلان کشیدند و به مردم فهماندند باید با ظالم جنگید و این ظالم می‌خواهد هر کسی  باشد، چه ظالم داخلی، چه ظالم خارجی و چه در صدر حکومت باشد و چه نباشد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: امام (ره) به مظلومان آموختند باید در برابر ظالم قیام کرد و سکوت مظلوم، میدان به ظلم ظالمان می‌دهد.

توکل با بیان اینکه اگر مظلوم‌ها سکوت کنند، ظالم میدان‌دار می‌شود و آنچه را در سر می‌پروراند را اجرایی می‌کند؛ عنوان کرد: همان طور که در روایات دینی هم داریم هم ظالم به جهنم می‌رود به سبب ظلمش و هم مظلوم به جهنم می‌رود با سکوتش  و این نکته‌هایی بود که امام خمینی (ره) آن را برای دنیا جا انداخت.

وی افزود: امام خمینی (ره) مسیری را به جهانیان نشان داد که در این مسیر، ظالم‌ها باید سرکوب شوند و مظلومان باید از این تظلم، بیرون بیایند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نکته بسیار مهم در این مقوله آن است که امام (ره) به دنیا فهماند که دین در تمام ابعاد کارآیی دارد و تنها محصور به عبادات و نماز و روزه نیست و هم در مسائل نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، کارآیی دارد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره)، عملا به دنیا نشان داد که اسلام می‌تواند مکتبی را در میان مردم ایجاد کند که شرق و غرب را به زانو در بیاورد و دماغ ظالمان را به خاک بمالد.

توکل اعلام کرد: ما دیدیم که عملا در حالی که تمام دنیا بر علیه ایران بودند، مکتبی را که امام خمینی از قرآن و روایات استنباط کرده بود، توانست تمام دنیا را اداره کند.

وی متذکر شد: برخی افراد بی سواد هستند که معتقدند دین، افیون جامعه است و کارآیی ندارد، یا واقعا نفهمند و یا مزدور خارجی‌ها هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن چه را که در حال حاضر داریم مشاهده می‌کنیم، حکومت دینی بر تمام ابعاد اجتماع است که امام خمینی(ره) آن را از دین گرفتند و به دنیا منتقل کردند و رهبر معظم انقلاب، ادامه این مسیر را در حال انجام هستند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه یادآور شد: تمام دنیا امروز فهمیده است که دین، افیون نیست ، بلکه نجات دهنده مردم در تمام ابعاد اجتماعی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴