کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه ناوگان شمالی روسیه برای انجام رزمایش در قطب شمال

12 خرداد 1399 ساعت 14:40

فرمانده ناوگان شمالی روسیه اعلام کرد، این ناوگان در ماه جاری، مانورهای بزرگی در دریاهای "بارنتز" و "نروژ" انجام خواهد داد و بیش از ۳۰ کشتی در این مانورها حضور خواهند داشت.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دریاسالار "الکساندر مویزایف" در مصاحبه‌ای با روزنامه رسمی وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: در ماه ژوئن (ماه جاری)، یک عملیات بزرگ مقیاس انجام خواهد شد که طی آن گروه‌های مختلف نیروهای زمینی و دریایی، مجموعه‌ای از مسئولیت‌ها را انجام خواهند داد. در این عملیات بیش از ۳۰ کشتی سطح دریا، زیردریایی و کشتی‌های پشتیبان و بیش از ۲۰ هواپیما با انواع گوناگون به کار گرفته می‌شوند.
فرمانده ناوگان شمالی روسیه مطرح کرد که بخش اعظم این تمرینات در دریای بارنتز انجام و بخش‌هایی از آن در دریای نروژ تکمیل خواهد شد.
مویزایف افزود: تمام اعمال نیروهای ما با توجه به شرایط بین‌المللی برنامه‌ریزی شده، در ذات خود حالت دفاعی دارد و هیچ‌کس را نشانه نمی‌رود.
وی اظهار کرد: ناوگان شمالی روسیه و انجمن جغرافیایی روسیه امسال سومین اعزام مشترک خود به قطب شمال را اجرایی خواهند کرد. بخشی از کار این هیئت اعزامی، تحقیقات زیردریا برای چند شیء تاریخی است.
مویزایف اضافه کرد: تا پایان سال، نیروهای زمینی و ساحلی ناوگان به ۱۸۰ واحد سلاح و تجهیزات نظامی مناسب‌سازی شده برای استفاده در شرایط دشوار قطب شمال، دسترسی خواهند داشت. آزمایش سلاح‌های جدید از جمله سلاح‌های فراصوت، افزایش کیفیت ظرفیت مبارزه در ناوگان شمالی را میسر می‌کند.
بنا بر اظهارات فرمانده ناوگان شمالی روسیه، پدافند هوایی بخش روسی قطب شمال در حال بهبود است و مسیر دریای شمال تحت حفاظت اطمینان‌بخشی قرار دارد. در مجمع‌الجزایر "نوایا زملیا" نیز سامانه زمین به هوای "اس-۴۰۰ پیروزی" بر سر وظیفه رزمی خود مستقر است.
 


کد مطلب: 425731

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425731/برنامه-ناوگان-شمالی-روسیه-انجام-رزمایش-قطب-شمال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com