تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۲۵۷۲۵
مرکز مشاوره دانشگاه تهران به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات دو کتابچه «حمایت اثر بخش» و «همین حالا شروع کن» را منتشر کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مرکز مشاوره دانشگاه، تهران به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات و با شعار سازمان جهانی بهداشت «تنباکو و مواد دخانی عامل انتقال ویروس کرونا و تشدید بیماری»، دو کتابچه «حمایت اثر بخش» و «همین حالا شروع کن» را منتشر کرد.
سازمان جهانی بهداشت، ۱۱ خرداد ماه برابر با ۳۱ ماه May را به‌عنوان روز جهانی بدون دخانیات نام‌گذاری کرده است. با توجه به تأثیرات مخرب تنباکو و مواد دخانی بر سلامت جامعه و همچنین استعمال دخانیات به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در انتقال و تشدید ویروس، مرکز مشاوره دانشگاه تهران با همکاری دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به‌منظور آگاه‌سازی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و دانشجویان، اقدام به انتشار پوستر و کتابچه‌های آموزشی پیرامون نحوه کاهش و ترک مواد دخانی و همچنین توصیه‌هایی برای حمایت و کمک به ترک مصرف دخانیات کرده است.
در همین رابطه حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون در راستای اجرایی شدن اهداف و سیاست‌های خط مشی دانشگاه بدون دخانیات کار گروه‌های سه‌گانه تشکیل شده‌اند، اظهار کرد: از آن جمله کار گروه فرهنگی اجتماعی متمرکز بر مدیریت و اجرای برنامه‌های هنری، ادبی، علمی و ترویجی، برپایی نمایشگاه و جشنواره که با همکاری کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی است.
وی ادامه داد: کار گروه مشاوره و درمان از دیگر کار گروه‌هاست که فعالیت آن متمرکز بر برگزاری کلاس‌های تربیت درمانگر، کنترل دخانیات فراهم کردن امکان دریافت خدمات حضوری و تلفنی جهت افراد متقاضی قطع مصرف فرآورده‌های دخانی، تهیه محتوای آموزشی در زمینه ارائه خدمات پیشگیری، مشاوره و درمان است.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با اشاره به تشکیل کارگروه اطلاع‌رسانی و رسانه متمرکز بر اطلاع‌رسانی و نشر در راستای اجرای برنامه دانشگاه بدن دخانیات گفت: از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدای سال 98 می‌توان به  پشتیبانی از مسابقه ملی «ایده‌یابی و سیگار» با هدف کشف و اجرای ایده‌های نو، خلاقانه و کاربردی در جهت کاهش مصرف سیگار، راه‌اندازی پویش‌های دانشجویی "نه به سیگار" در دانشکده علوم اجتماعی و پردیس فارابی، برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تربیت درمانگر کنترل دخانیات با همکاری مرکز تحقیقات و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تولید محتوای آموزشی در زمینه پیشگیری از مصرف دخانیات به صورت چاپی و الکترونیکی اشاره کرد.
پیروی، رویکرد دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در تحقق "طرح دانشگاه بدون دخانیات" را رویکردی اجتماعی، فرهنگی، پیشگیرانه و سلامت‌محور دانست و گفت: در صورت استقبال، از مشارکت سایر دانشگاه‌ها در اجرای طرح دانشگاه بدون دخانیات بهره گرفته می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران در نظر دارد در صورت اجرای موفقیت‌آمیز طرح دانشگاه بدون دخانیات تجربیات این طرح را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴