BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> فرمانده سابق ناوگان آمریکا در بحرین: ایران به توانمندی‌های بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ای دست پیدا کرده است | بلاغ نیوز
مقام نظامی سابق آمریکا گفت: با وجود اینکه ایران از زمان شکل‌گیری جمهوری اسلامی تحت تحریم‌های بسیار شدید قرار داشته اما توانسته به قابلیت‌های متعارف و نامتعارف‌های خیره‌کننده‌ای دست پیدا کنند که به آنها اجازه می‌دهد تا راهبردهای خود را با موفقیت نسبی بالایی اجرا کنند.
۰
plusresetminus
فرمانده سابق ناوگان آمریکا در بحرین: ایران به توانمندی‌های بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ای دست پیدا کرده است
به گزارش بلاغ به نقل از کاوش مدیا، «جان میلر» با فرمانده سابق ناوگان آمریکا در بحرین طی یک برنامه تلویزیونی به ارزیابی از توان دفاعی و قدرت نیروی دریایی ایران پرداخت و گفت: آنچه که می‌خواهم آن را تشریح کنم این است که ایران چگونه راهبردهایش را عملیاتی می‌کند؟ این چه تأثیری بر جبهه آبی دارد و چه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند تا بتوانند در قلمرو دریا اثرگذار باشند و با توجه به ارزش راهبردی منطقه فعالیت‌های دریایی آنها تنها بر منطقه اثرگذار خواهد بود بلکه بر اقتصاد جهانی نیز اثرگذار است.

وی در ادامه گفت: ایران توانمندی‌های متعارف و نامتعارف بی‌نظیری را در جهت اجرای اهداف راهبردی خود به‌دست آورده است، آنها موشک‌های بالستیک خود را توسعه بخشیده یا خریداری کرده‌اند که قابلیت مورد هدف قرار دادن نقاطی به دوری شرق اروپا را دارد، به‌طور فزاینده‌ای دقت آنها بالا رفته است، آنها موشک‌های زمین‌پایه و دریاپایه دارند، آنها به زیردریایی‌هایی دست یافتند که احتمالاً به موشک‌های ضدناو مجهزند، اگر هزاران موشک نباشد اما صدها موشک کروز ساحلی دارند، آنها همچنان از جنگنده‌های تاکتیکی برخوردارند، حیرت‌انگیز است یادآوری این نکته آنها همچنان از جنگنده‌های اف ۴ و ۵ و اف ۱۴ بهره می‌گیرند که سال‌های بسیاری است که هیچ کجای دنیا دیگر از آنها استفاده نمی‌کند غیر از ایران.

مقام نظامی سابق آمریکایی در این گفت‌و‌گوی تصویری ادامه داد: آنها رادارهای پدافند دفاعی دارند، آنها همچنین سامانه پدافند موشکی اس۳۰۰ را دریافت کرده و موشک‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند، آنها از شناورهای جنگی تندرو برخوردارند، آنها صدها شناور کوچک دارند.

وی در ادامه پیشرفت‌های پهپادی جمهوری اسلامی در پنج سال گذشته را خیره‌کننده دانست و در ادامه مدعی شد: ما نمونه‌ای از این پیشرفت‌ها را در حمله پهپادی به پالایشگاه ابقیق دیدیم. این پهپادها قابلیت استفاده برای فرماندهی و کنترل را دارند، قابلیت هدف‌گیری اهداف و فرا افق را دارند و همچنین قابلیت ارزیابی نقطه «هدف واقع شده». لذا برنامه پهپادی آنها بومی ‌و خیره‌کننده است و به آنها قابلیت‌هایی داده که فاقد آن بودند.

در ادامه این برنامه تلویزیونی همچنین «مایکل کانل» تحلیلگر ارشد مرکز ارزیابی قدرت دریایی نیز به قدرت نفوذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران‌ اشاره کرد و گفت: ایران نفوذش را به فراتر از محدوده خلیج ‌فارس گسترش داده است، واقعیت آن است که ایران دقت و برد موشک‌های کوتاه‌برد خود را ارتقا داده و حالا می‌تواند اهداف نظامی را مورد اصابت قرار دهد.

وی همچنین به قدرت پهپادی ایران و قابلیت‌های آن برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی‌ اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم راهبرد دریایی ایران را در یک جمله خلاصه کنم این است که «با کمترین‌ها موفق شو». ایرانیان خیلی خوب می‌توانند در قابلیت‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که به نقاط قوت آنها کمک کند و قابلیت‌های ایرانی طوری طراحی شده‌اند که نقاط ضعف آمریکا و شرکایش را هدف قرار
دهند.

 این تحلیلگر نظامی افزود: به‌عنوان مثال بسیاری از کارهایی که می‌کنند بهای بسیار اندکی دارد برای نمونه بر روی مین‌های دریایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این کاری است که بسیاری از نیروهای دریایی نمی‌توانند به خوبی آن را انجام دهند، مین‌های ساخت ایران از لحاظ مقایسه نسبتاًً ارزان‌اند و بر اساس گزارش موسسه «او‌اندآی» هزاران مین در زرادخانه‌های ایران موجود است.

وی ادامه داد: ایران بر روی موشک‌های کروز دفاع ساحلی و زیردریایی‌های کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری کرده است به هر حال آنها خودشان زیردریایی‌هایشان را درست می‌کنند چون بر خودکفایی به شدت تأکید دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴