تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۲۵۶۰۶
خرید دوچرخه به همه افراد توصیه می‌شود زیرا مزایای زیادی برای سلامت بدن دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابراعلام کراس اسپرت، دوچرخه‌سواری امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده؛ اما از آنجایی‌ که دوچرخه انواع بسیار زیادی دارد، هنگام خرید باید دقت شود تا با توجه به نیاز خود به انتخاب آن بپردازید؛ زیرا بعضی از دوچرخه‌ها تخصصی هستند و برای افراد عادی مناسب نمی‌باشد.
 امروزه خرید دوچرخه به‌عنوان یکی از وسایل نقلیه در دستور کار خیلی از افراد قرار دارد؛ زیرا این وسیله در عین‌ حال که سبک و راحت است، برای رفت‌وآمدهای سریع هم کاربرد زیادی دارد و هم از آن می‌توان برای تفریح و سرگرمی استفاده کرد. احتمالا هیچ‌کس از خرید دوچرخه خود تا به‌ حال پشیمان نشده است.
به گزارش فروشگاه ورزشی کراس اسپرت درگذشته بشر دوچرخه‌ها را به‌وسیله چوب می‌ساخت. به این صورت که دوچرخ را با یک میله چوبی به هم وصل می‌کرده و بدون داشتن هیچ‌گونه پدالی، با کشیدن پاها روی زمین به حرکت درمی‌آمدند!
چوبی بودن و نحوه حرکت دوچرخه، باعث شد این وسیله اسب چوبی نام بگیرد.
دوچرخه‌های امروزی یک دوره ۱۰۰ ساله زمان بردند تا ساخته شوند. قبل از ساخته‌شدن دوچرخه هیچ شخصی تصور نمی‌کرد که دوچرخه روشی برای رفت‌وآمد افراد بشود. همچنین خرید دوچرخه به‌صورت عمومی و راحت میسر نبوده است.
از آنجایی‌ که دوچرخه آلودگی هوا را به دنبال ندارد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای دیگر وسایل نقلیه باشد. نوعی از دوچرخه‌ها نیز وجود داند که به‌صورت برقی ساخته‌ شده‌اند و سرعت آن‌ها مانند دیگر ماشین‌ها بالا بوده و استفاده از آن موجب خستگی فرد نمی‌گردد.
انواع مختلف دوچرخه
•دوچرخه تفریحی:
دوچرخه تفریحی به یک وسیله معمولی گفته می‌شود که بیشتر برای رفت‌وآمد به خانه، محل کار، دور زدن در سطح شهر و پارک‌ها استفاده می‌شود. دوچرخه‌های تفریحی فاقد دنده هستند و برای مسیرهای کوتاه کاربرد بیشتری دارند. همچنین استفاده از آن‌ها در سربالایی و سرپایینی توصیه نمی‌شود.
•دوچرخه توریستی:
دوچرخه‌های توریستی برای توریست‌ها ساخته و طراحی‌ شده‌اند و اجزای آنها از دوام بالایی برخوردار هستند. دوچرخه توریستی به دوچرخه‌های کوهستانی و کورسی شباهت زیادی دارد و از توانایی تحمل بارهای سنگین هم برخوردار می‌باشد.
توریست‌ها برای مسافرت با این نوع از دوچرخه‌ها مشکلی نداشته و احساس راحتی بسیاری در مسیرهای طولانی می‌کنند.
•دوچرخه تخصصی:
افرادی که به ورزش دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستند، باید سراغ مدل‌های تخصصی دوچرخه بروند. خرید دوچرخه تخصصی به دلیل سبک بودن آن، باعث می‌شود اصطکاک دوچرخه و جاده به حداقل برسد.
این نوع از دوچرخه‌ها برای استفاده روزانه پیشنهاد نمی‌شوند. نوعی از دوچرخه‌های تخصصی هم وجود دارند که به دلیل بدون دنده بودنشان، می‌توان از آنها در مسابقات داخل سالن نیز استفاده کرد.
•دوچرخه شهری:
همان‌طور که از نام این دوچرخه‌ها می‌توان حدس زد، استفاده از این وسایل در داخل شهر امکان‌پذیر است. برای استفاده از این دوچرخه به لباس‌های تخصصی نیازی نیست و فقط کافیست لباس معمولی خود را به تن داشته باشید.
سبد مخصوص و چراغ از امکانات این دوچرخه می‌باشد که به دوچرخه هلندی هم معروف است و دلیل آن استفاده مردم هلند از این سبک دوچرخه می‌باشد.

•دوچرخه جاده‌ای:
دوچرخه‌های جاده‌ای از جدیدترین دوچرخه‌های جهان محسوب می‌شوند و به آن‌ها دوچرخه‌های همه‌کاره هم گفته می‌شود؛ زیرا امکان استفاده از آنها روی آسفالت، شن، ماسه و... وجود دارد. این نوع قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته و با خرید دوچرخه جاده‌ای هر شخص می‌تواند برای مدت طولانی به دوچرخه‌سواری بپردازد.
•دوچرخه کوهستان:
دوچرخه کوهستان تایرهای پهن‌تری دارد. وجود دنده در این دوچرخه استفاده از آن را در مسیرهای شیب‌دار راحت‌تر می‌کند. یکی از قسمت‌های این وسیله دوشاخ نام دارد که برای ساخت آن از فلز استفاده می‌شود تا از صدمات احتمالی به آن جلوگیری شود.
•دوچرخه Hybrid:
دوچرخه هیبریدی شبیه به دوچرخه کوهستان و شهری می‌باشد و در دامنه‌های کوهی که شیب کمتری دارند، استفاده می‌شود. البته پهنای چرخ کمتری نسبت به دوچرخه کوهستان دارد. پس هنگام خرید دوچرخه هیبریدی دقت لازم را داشته باشید.

•دوچرخه تاشو:
معمولا افرادی از دوچرخه تاشو استفاده می‌کنند که قصد دارند آن را در قایق یا ماشین خود قرار دهند. چرخ‌های این دوچرخه کوچک می‌باشد و کارایی محدودی دارد.
هزینه لازم برای خرید دوچرخه ارزان
ابتدا برای خرید دوچرخه با قیمت مناسب باید میزان هزینه را در نظر گرفت؛ زیرا دوچرخه‌ها انواع مختلفی دارند که با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. یکی از دلایل تفاوت قیمت خرید دوچرخه نوع قطعاتی می‌باشد که هنگام ساخت و طراحی دوچرخه از آن‌ها استفاده می‌کنند.
دقت کنید که قبل از خرید دوچرخه باید در مورد نوع مصرفی که می‌خواهید از آن داشته باشید، تصمیم‌گیری کنید.
نوع استفاده اشخاص از دوچرخه یکی از موارد مهم و قابل‌ توجه می‌باشد؛ زیرا دوچرخه‌های در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله مناسب برای افراد حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای و آماتور قرار می‌گیرند.
پس هنگام خرید دوچرخه توجه نمایید که هر کدام از این دسته‌بندی‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. همچنین در مورد  خرید تردمیل می‌توانید در سایت کراس اسپرت اطلاعات بیشتری به دست آورید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴