تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۲۵۵۹۱
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: طی سال جاری، یک هزار و 300 نفر از افرادی که در سال نخست اقدام به ثبت نام در این صندوق کرده بودند، بازنشسته می‌شوند و می‌توانند حقوق دریافت کنند.
۰
plusresetminus
1300 بیمه شده روستایی در مازندران امسال بازنشسته می‌شوند/ یکپارچه‌سازی دفاتر کارگزاری بیمه روستایی
به گزارش بلاغ، محمد ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اظهار کرد: در استان مازندران  105 هزار خانوار عضو بیمه روستایی شده‌اند.

وی افزود: بالغ بر 5 هزار نفر نیز تاکنون از مستمری‌ها شامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی بهره‌مند شدند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 200 میلیارد ریال مستمری به این تعداد از مشمولان در استان مازندران پرداخت کردیم و در ماه گذشته از سال جدید نیز در مجموع مبلغ 18 میلیارد ریال مستمری به حساب مشمولان از سوی صندوق واریز شد.

این مسئول ادامه داد: کشاورزان مازندرانی چه ساکن در روستا شامل کلیه مشاغل 230 گانه تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه ملاک ما در پوشش بیمه‌ای زمین نیست، بلکه شغل افراد است؛ عنوان کرد: علاوه بر کشاورزان، کلیه ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر با گواهی شورای شهر و کشاورزان غیرساکن در روستا با گواهی جهاد کشاورزی، نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار بگیرند.

وی اعلام کرد: حق بیمه کشاورزان، عشایر و اقشار آسیب دیده تحت پوشش بیمه روستایی 15 درصد سطوح درآمدی است که خودشان انتخاب می‌کنند که بر اساس اصل 29، دولت مکلف شده است تا از این میزان، 10 درصد را پرداخت و مابقی یعنی 5 درصد بر عهده افراد است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ این بیمه، برای مستمری بگیران، فیش حقوقی تهیه شد و همچون سایر کارکنان دولت می‌توانند از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

این مسئول متذکر شد: در سال گذشته، برای نخستین بار در کشور اعزام مستمری بگیران استان به مشهد مقدس را داشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه دریافتی مستمری بگیران از 300 هزار الی یک میلیون و 400 هزار تومان است؛ گفت: طی سال جاری، یک هزار و 300 نفر از افرادی که در سال نخست اقدام به ثبت نام در این صندوق کرده بودند، بازنشسته می‌شوند و می‌توانند 20 روز حقوق دریافت کنند.

وی با اشاره به یکپارچه‌سازی دفاتر کارگزاری بیمه روستایی در مازندران، تاکید کرد: 242 کارگزاری در استان داشتیم که اکنون با اجرای طرح یکپارچه سازی، به 105 کارگزاری رسید و دفاتر آن‌ها به صورت الکترونیکی در حال ارائه خدمات به متقاضیان هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران یادآور شد: برای نخستین بار در کشور، پیگیری پوشش بیمه‌ای اصناف و بازاریان فاقد پوشش بیمه‌ای را پیگیری کردیم و اکنون طبق تفاهم نامه منعقد شده، یکی از دفاتر ما در اتاق اصناف مرکز استان مستقر است.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، به آن دسته از افرادی که باید در اسفندماه، حق بیمه پرداخت می‌کردند، مهلت دو ماهه داده شد تا پایان اردیبهشت بدون محاسبه جریمه دیرکرد، اقدام به پرداخت حق بیمه کنند.

به گفته ابراهیمی، صندوق بیمه روستایی و عشایری استان مازندران طی سه سال متوالی اخیر موفق به کسب رتبه برتر کشور در جذب افراد تحت پوشش شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲