تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۲۵۵۹۰
مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: 40 تا 45 درصد فارغ‌التحصیلان فاقد شغل هستند زیرا فاقد مهارت هستند و ازاین‌رو نیازمند نهضت مهارت‌آموزی هستیم.
۰
plusresetminus
نیازمند نهضت مهارت‌آموزی هستیم/ لزوم جلوگیری از هدررفت استعدادها
به گزارش بلاغ،سید حسین درویشی در جلسه کمیته مهارت‌آموزی شهرستان جویبار با اشاره به اینکه هنوز اهمیت کسب مهارت در بین خانواده‌ها نهادینه نشده است گفت: سطح آگاهی خانواده‌ها در بعد آموزشی به‌ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم کمتر کسی به رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای هدایت می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد هنوز اهمیت مهارت‌آموزی در بین خانواده‌ها نهادینه نشده است.
 
وی بابیان اینکه به نهضت مهارت‌آموزی در کشور نیازمندیم گفت: 40 تا 45 درصد فارغ‌التحصیلان فاقد شغل هستند زیرا فاقد هرگونه مهارت هستند و ازاین‌رو نیازمند نهضت مهارت‌آموزی هستیم.
 
باید از هدر رفت استعدادها و انگیزه‌ها جلوگیری کنیم
سید علی اسد فرماندار جویبار در این جلسه سازمان فنی و حرفه‌ای را یک‌نهاد انتقال مهارت و دانش دانست و افزود: این نهاد به‌خوبی توانسته مأموریت خود را انجام دهد و کارآفرین‌های موفق و متعددی را وارد عرصه تولید کرده که بسیاری از افراد را زیر چتر اشتغال آوردند.
 
 وی بابیان اینکه شهرستان جویبار از حيث نیروی انسانی بسیار توانمند است اظهار کرد: نیروی جوان مستعد و توانمند بسیاری در جویبار حضور دارند که باید بسترهای موردنیاز برای کسب مهارت و آموزش برای آن‌ها فراهم شود.
 
فرماندار جویبار تأکید کرد: باید انرژی مثبت و استعدادهای موجود را در مسیر درست هدایت و از هدر رفت استعدادها و انگیزه‌ها جلوگیری کنیم.
 
آموزش 635 نفر در مرکز فنی و حرفه‌ای جویبار
سید ابراهیم میرخلیلی رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای جویبار با اشاره به اینکه در 6 کارگاه فعال آموزشی دولتی در شهرستان به 156 هزار  و 885 نفر ساعت آموزش داده‌شده است گفت: 20 رشته حرفه‌ای در خوشه خدماتی و صنعتی و 40 عنوان رشته حرفه‌ای در تیم‌های سیار در مرکز فنی و حرفه‌ای جویبار وجود دارد.
 
وی بابیان اینکه 635 نفر در سال گذشته در این مرکز آموزش‌دیده‌اند عنوان کرد: با فعالیت 17 آموزشگاه آزاد 88 نفر با کسب مهارت از این مراکز مشغول به کار شوند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴