تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۲۵۵۶۸
آمریکا اخبار منتشر شده درباره اعزام نیروی نظامی به تونس را تکذیب کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت آمریکا در تونس در بیانیه‌ای ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره اعزام نیروی نظامی به تونس، تأکید کرد، نیروهایی که واشنگتن درصدد انتقال آنها به تونس است نیروی نظامی جنگی نبوده و تنها نیروی کمک امنیتی برای آموزش هستند.
در این بیانیه آمده است: بیانیه جمعه مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا (AFRICOM) به حضور و استقرار یک یگان آموزشی کوچک اشاره دارد و این مسأله بخشی از برنامه کمک نظامی است و به هیچ وجه منظور از آن نیروهای نظامی جنگی نیست.
منتشر شدن خبر استقرار نیروی نظامی توسط آمریکا در تونس بحث و جدل زیادی را ایجاد کرد و همین مسأله باعث شد که شماری از نمایندگان پارلمان تونس خواستار بازخواست عماد الحزقی، وزیر دفاع کشورشان شوند.
در همین حال، علی الهرماسی، عضو کمیته امنیتی پارلمان تونس به ارم نیوز گفت: اعضای کمیته امنیتی که متشکل از احزاب مختلف هستند، درباره احضار وزیر دفاع برای ارائه توضیحات درباره جزئیات بیانیه آفریکام در این باره توافق کردند.
وی افزود: احتمال داده می‌شود که جلسه بازخواست وزیر دفاع هفته جاری برگزار شود. این پرونده بسیار مهم است و باید به طور دقیق برای افکار عمومی در تونس توضیح داده شود.
ولید جلاد، دیگر عضو کمیته امنیتی پارلمان تونس نیز در این باره گفت: کمیته امنیتی و دفاع پارلمان دوشنبه جلسه‌ای را در این زمینه برگزار خواهد کرد.
وی افزود: باید بر حاکمیت ملی تونس و بی‌طرفی آن در پرونده لیبی تأکید کرد و مانع از حضور هرگونه نیروی خارجی در آن شد.
مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا جمعه از احتمال اعزام و استقرار نیروهای نظامی در تونس به بهانه‌ حضور روسیه در لیبی و بی‌ثباتی در منطقه خبر داد.
ژنرال استفان تاونسند، فرمانده (آفریکام) در گفت‌وگو با عماد الحزقی اظهار کرد که ایالات متحده ممکن است برای مقابله با تهدید روسیه در منطقه اقدام به آموزش نیروهای ارتش در تونس کند.
وی افزود: «از آنجا که روسیه همچنان به دنبال افزایش تنش‌ها در لیبی است، حفظ امنیت منطقه در شمال آفریقا باعث نگرانی شدید ما شده است. ما به دنبال راه‌های جدید برای رفع نگرانی‌های امنیتی در تونس هستیم. همچنین احتمال دارد از تیپ کمکی نیروهای امنیتی خود در منطقه استفاده کنیم.»
مسکو بارها اتهامات مربوط به مداخله روسیه در جنگ داخلی لیبی را رد کرده است. همچنین دولت روسیه ضمن یادآوری مداخله نظامی ناتو در سال ۲۰۱۱ در این کشور که منجر به خرابی‌های بسیار پس از جنگ  در لیبی شد، اعلام کرد که می‌خواهد شاهد یک توافق دیپلماتیک در این کشور جنگ زده باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴