تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۲۵۴۷۶
وزیر بهداشت گفت: پس از بحث و بررسی‌های فراوان به این جمع بندی رسیدیم که اختیار بازگشایی کامل و ۲۴ ساعته صحن مطهر رضوی را به ستاد استانی واگذار کنیم و ساعات زیارت در فضاهای باز صحن حرم مطهر در این ستاد تنظیم شود و ما مداخله‌ای خاصی نخواهیم داشت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، دکتر سعید نمکی، در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: دیروز در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا یکی از عزیزان اعلام کرد که زائران امام رضا(ع) با پروتکل‌های اجرایی مبنی بر گشایش صحن از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعدازظهر، مشکل دارند و رییس جمهور دستور داد که در اسرع وقت به مشهد مقدس سفر کنم و بلافاصله خود را رساندم که تا به این جمع بندی برسیم که با چه شیوه‌ای زائران بتوانند در شرایط مناسب‌تری به زیارت امام رضا(ع) بیایند و بدون مشکلات بهداشتی و با رعایت پروتکل‌ها، بتوانند از زیارت منتفع شده و به بیماری نیز مبتلا نشوند.
 
وی افزود: ما فقط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری، عدم تجمعات و عدم برگزاری مراسم‌های خاص در فضاهای باز صحن‌های حرم مطهر رضوی نظارت خواهیم داشت و بعد از ۷ تا ۱۰ روز، مجددا ارزیابی خواهیم کرد و اگر همه چیز مبتنی بر پروتکل‌ها بود، این وضعیت استمرار پیدا می‌کند و این نظارت‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دستگاه‌ها و آستان قدس رضوی و با مدیریت استاندار خراسان رضوی انجام خواهد شد.
 
موفقیت استان خراسان رضوی در مدیریت کرونا
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در مدیریت کرونا نمره ۲۰ را گرفته و امیدوارم که با همکاری نهادهای استانی مشکلی برای زائران امام رضا(ع) پیش نیاید و نیاز به بازگشت به عقب نباشد. پیش بینی زمانی برای اتمام ویروس کرونا، برای ما و هیچ مقام علمی و اجرایی در سطح دنیا، امکان پذیر نیست.
 
دکتر نمکی با اشاره به بازگشایی کسب و کارها، گفت: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین بازگشایی مشاغل و کسب و کارها و کمترین مرگ و میر و عارضه را در مقایسه با کشورهای بسیار مقتدر اقتصادی و بهداشتی جهان، داشته است. این دستاورد بسیار بزرگی است، چراکه اقداماتمان را عالمانه و تدریجی پیش بردیم. امیدواریم روزی بتوانیم بدون نگرانی حرم‌ها را بازگشایی کنیم و برای برگزاری نماز جمعه در تمام کشور، گام‌های بزرگ‌تری برداریم، اما سلامت مردم، مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانگونه که مقام معظم رهبری و سایر مسئولان از آنها حمایت وسیعی داشته اند، برای ما در اولویت است.
 
وضعیت آینده کرونا قابل پیش بینی نیست
 
براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت در پایان در خصوص مناسبت‌های مذهبی پیش‌رو و احتمال بازگشایی حرم‌های مقدس، تصریح کرد: برای ما وضعیت آینده کرونا قابل پیش بینی نیست. با روندی که این ویروس طی می‌کند، نمی‌توان از پیش، چیزی را تعیین کرد، اما برآوردمان این است که به سمت شرایط بهتر در حرکتیم. اگر مردم فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشت را رعایت کرده و تصور نکنند که همه چیز عادی شده و مسئولان نیز بر این باور باشند که کرونا ممکن است دوباره برگردد، به نقاط مطلوب‌تری نیز خواهیم رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما