کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد

اهدای خون 6 هزار مازندرانی طی 70 روز

10 خرداد 1399 ساعت 18:25

مدیرکل انتقال خون در استان مازندران گفت: 6 هزار نفر در سال جاری در مرکز استان خون اهدا کردند که از این تعداد 184 نفر زن و 5 هزار و 816 نفر مرد بودند.


اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ به بیان اعلام آمار اهدای خون از يک فروردين تا هشتم خرداد ماه جاری پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 7 هزار و 932 نفر به سازمان انتقال خون مرکز مازندران مراجعه کردند.
 
وی افزود: از این تعداد 6 هزار نفر خون اهدا کردند که 184 نفرشان زن و 5 هزار و 816 نفر مرد بودند، همچنین این مرکز 3 هزار و 816 اهداکننده مستمر دارد.
 
مدیرکل انتقال خون در استان مازندران خاطرنشان کرد: اهداکنندگان با سابقه در این مرکز هزار و 562 نفر هستند همچنین 790 نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کردند.
 
پوریانی تصریح کرد: از آنجایی که عمر پلاکت خون دریافتی از اهداکنندگان پنج روز بوده و نیاز بیماران خونی دائمی است معتقدیم که باید مراجعات مردم برای اهدای خون بیشتر شود چرا که ذخایر خونی رو به کاهش است.
 
وی یادآور شد: داوطلبان اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌های اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.
 
پوریانی در پایان گفت: پلاسما بخش مایع زرد رنگ خون است که ٥٥ درصد خون را تشکیل می‌دهد و اهدای آن امری معمول و شناخته شده در جهان است و هیچ‌گونه تأثیری در افت میزان خون اهداکنندگان نخواهد داشت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 425454

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425454/اهدای-خون-6-هزار-مازندرانی-طی-70-روز

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com