تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۲۵۴۴۴
به دنبال اعتراضات مردمی در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا که علیه اقدامات پلیس در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا و کشته شدن یک بازداشتی سیاه‌پوست به دست پلیس برگزار شد، یک تن کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از پایگاه دیترویت نیوز، رئیس پلیس دیترویت در میشیگان اعلام کرد، یک معترض پس از آنکه مظنون نامشخصی سوار بر یک خودرو به سوی جمعیت معترضان آتش گشود، کشته شد. پلیس همچنان به دنبال فرد مهاجم است.
به گفته رئیس پلیس دیترویت، افسران پلیس در این حادثه نقشی نداشته‌اند.
اعتراضات مردمی در ایالات متحده از سه‌شنبه پس از مرگ جورج فلوید آغاز شد. این مرد سیاه‌پوست آمریکایی روز دوشنبه و زمانی که توسط نیروهای پلیس مینیاپولیس بازداشت شده‌ بود، با خشونت یک افسر جان باخت.  
انتشار ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، یک افسر با نام درک شووین، این متهم را با دست بسته روی زمین خوابانده است و زانویش را روی گردن او فشار می‌دهد. جورج فلوید چندین بار از آن افسر خواست تا پایش را بردارد و تاکید می‌کرد که نمی‌تواند نفس بکشد. افسر خاطی که به سخنان فلوید گوش نمی‌داد، کارش را ادامه داد تا در نهایت مظنون بیهوش شد و اندکی بعد در بیمارستان جان باخت.
اعتراضات در ایالات مختلفی در آمریکا ادامه دارد و گزارش‌هایی از خشونت منتشر می‌شود. عصر جمعه در جریان اعتراضات علیه خشونت پلیس در شهر لوییویل ایالت کنتاکی، یک خبرنگار و یک فیلمبردار حین گزارش زنده تلویزیونی هدف شلیک گلوله فلفل قرار گرفتند. این خبرنگار از شبکه «ویو ۳ نیوز» وابسته به «سی‌بی‌اس» بود و با فاصله از معترضان در حال تهیه گزارش بود که ناگهان فریاد زد:‌ «مرا می‌زنند!»  
با اوج گرفتن خشونت‌ها، دونالد ترامپ در مقام توضیح توییت‌هایش در انتقاد به معترضان مینیاپولیس برآمد و بر تاکیدش روی این مطلب که «غارت به تیراندازی» ختم می‌شود، پافشاری کرد اما از اینکه قصد تحریک خشونت داشته باشد، عقب‌ نشست.
ترامپ شامگاه جمعه پیش از کنفرانس مطبوعاتی در پیامی توییتری نوشت: «غارت به تیراندازی ختم می‌شود و برای همین است که مردی چهارشنبه شب در مینیاپولیس هدف شلیک گلوله قرار گرفت و مرد یا اینکه نگاه کنید چه اتفاقی در لوییویل کنتاکی رخ داد که هفت تن هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.»
رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: «من درباره یک حقیقت صحبت می‌کردم، نه به عنوان یک بیانیه. بسیار ساده است، هیچکس نباید با این قضیه مشکل داشته باشد، جز نفرت پراکن‌ها و آن کسانی که قصد دردسرسازی در رسانه‌های اجتماعی را دارند.»
اشاره ترامپ در سخنانش به خشونت‌های لوییویل بود که در جریان آن هفت تن با اصابت گلوله زخمی شدند. این اعتراضات بابت کشته شدن برونا تیلور ۲۶ ساله بود که ماه مارس به دست پلیس لوییویل هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
ترامپ پیشتر با انتشار توییتی معترضان را «اراذل و اوباش» توصیف کرده بود و تهدید کرد اگر خشونت ادامه یابد، اقدام نظامی در مینیاپولیس انجام می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰