کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا گردشگری رو به رشد «پرتغال» را زمین زد

10 خرداد 1399 ساعت 14:25

صنعت گردشگری درحال توسعه پرتغال به دلیل قرنطینه‌ای که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شد، در ماه آوریل با خسارت شدید مواجه شد.



به گزارش بلاغ، به نقل از رویترز، موسسه آمار ملی (INE) روز گذشته اعلام کرد شمار اقامت شبانه گردشگران خارجی در پرتغال نسبت به سال گذشته با کاهش ۹۸.۳ درصدی مواجه شده است.
آمار اقامت شبانه شهروندان بریتانیایی در ماه آوریل سال جاری در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ با ۹۹.۳ درصد کاهش روبه‌رو شده است.
آمار اقامت شبانه گردشگران آلمانی و اسپانیایی نیز در ماه آوریل امسال نسبت به سال گذشته به ترتیب با ۹۸.۹ درصد و ۹۸.۱ درصد مواجه شده است.
با این‌که مرزهای پرتغال به استثنای کشور اسپانیا که آمار بالای ابتلا به «کووید- ۱۹» را به ثبت رسانده، هیچ‌گاه به صورت کامل به روی کشورهای اروپایی بسته نشد، اغلب هتل‌های پرتغال به دلیل کاهش پیدا کردن شمار پروازها و مشتری تصمیم به تعطیلی گرفتند.
طبق اطلاعات منتشرشده، حدود ۷۸ درصد از هتل‌های این کشور لغو رزرو بین ماه‌های مارس و آگوست در سال جاری را تجربه کردند.
در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۶ میلیون گردشگر خارجی از پرتغال بازدید کردند که بریتانیایی‌ها ۲۰ درصد از این آمار را به خود اختصاص دادند.
تا روز بیست و نهم ماه می، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پرتغال به ۳۱۵۹۶ نفر و شمار جان‌باختگان در اثر ابتلا به این ویروس ۱۳۹۶ نفر ثبت شده است.
مقام‌های پرتغال روند کاهش قرنطینه‌ای را که از اواسط ماه مارس در این کشور به اجرا درآمده بود آغاز کرده‌اند. درحال حاضر اغلب فروشگاه‌ها و رستوران‌های این کشور بازگشایی شده‌اند.
 


کد مطلب: 425408

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425408/کرونا-گردشگری-رو-رشد-پرتغال-زمین-زد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com