تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۲۵۴۰۲
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران بابیان اینکه نرخ جدید شن و ماسه هنوز از سوی سازمان صنعت، معدن تجارت مورد تایید و تثبیت قرار نگرفته است؛ گفت: باید به سمت دو نرخی شدن شن و ماسه در مازندران حرکت کنیم و نرخ‌ها از تک نرخی به دو نرخی تغییر کند.
۰
plusresetminus
شن و ماسه در مازندران دو نرخی می‌شود/300 کارگر معادن تعطیل آمل چشم انتظار بازگشایی مجدد
عباس عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ شن و ماسه در مازندران اظهار کرد: نرخ جدید شن و ماسه هنوز از سوی سازمان صنعت، معدن  تجارت مورد تایید و تثبیت قرار نگرفته است.

وی افزود: ما نسبت به نرخ اعلامی انجمن صنفی شن و ماسه، تکذیبیه گرفتیم، چرا که تعیین و اعلام نرخ بدون هماهنگی سازمان صمت صورت گرفته بود.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، نامه اعلام ابطال نرخ‌نامه از سوی خود انجمن به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زده شده است و ما هم در حال بررسی موضوع هستیم.

عبدی ادامه داد: در این راستا در حال رایزنی با استانداری، دستگاه‌های ذیربط و واحدهای نظارتی هستیم و این موضوع را هم به لحاظ تخصصی و هم به لحاظ تنظیم بازار در دست بررسی قرار داریم تا به نتیجه قطعی برسیم.

وی متذکر شد: نرخ قبلی هر تن شن و ماسه در مازندران 37 هزار تومان بوده است که نرخ جدید پیشنهادی انجمن برای سال جدید، 47 هزار تومان است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران بیان کرد: نرخ شن و ماسه در غرب مازندران با توجه به تامین تقاضای مورد نیاز این منطقه از شهرستان آمل، 20 درصد بیشتر از نرخ مصوبه است.

عبدی تصریح کرد: آنچه در حال حاضر قابل بیان است بعید است با نرخ پیشنهادی 47 هزار تومانی انجمن موافقت شود و طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده، این نرخ باید پایین‌تر تعیین شود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تفاوت موقعیت جغرافیایی شرق، مرکز و غرب استان باید به سمت دو نرخی شدن شن و ماسه در مازندران حرکت کنیم و باید نرخ شن و ماسه در مازندران از تک نرخی به دو نرخی تغییر کند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران در خصوص آخرین وضعیت معادن پلمب شده آمل از سوی دادستانی این شهرستان، اعلام کرد: کماکان این معادن با دستور دادستان تعطیل است و نامه‌نگاری‌ها همچنان برای بازگشایی و فعالیت این معادن ادامه دارد.

عبدی عنوان کرد: تعطیلی این معدن که جزو بزرگ‌ترین معادن شن و ماسه استان است، تاثیر بسزایی روی کمبود عرضه و نوسانات قیمتی شن و ماسه به ویژه در غرب استان گذاشته است.

به گفته وی، نزدیک به 300 نفر در بحث کارگری با این معادن مرتبط بودند که در حال حاضر با تعطیلی این معادن، بیکار شده‌اند.


سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت مازندران یادآور شد: این موضوع در حال پیگیری از سوی دادستانی است و بنا بر آخرین اخبار در حال بررسی است و بنظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک مشکلات موجود، مرتفع شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰