کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایلام به شبکه ملی اطلاعات

10 خرداد 1399 ساعت 14:00

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، گفت: ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، به سرویس کامل ارتباطی مجهز شده‌اند.


به گزارش بلاغ به نقل ازعباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در  گفت‌وگو با خبرنگار در ایلام، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه 80 درصد روستاهای کشور به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند ودر حال حاضر 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به سرویس کامل ارتباطی مجهز شده‌اند.
وی افزود: بنابراین می‌توانند با کمک گوشی‌های تلفن همراه به خدمات بانکی، آموزشی و سایر خدمات بر بستر وب دسترسی داشته باشند.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ادامه داد: وضعیت مطلوب زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در سطح استان و شهرستان را حاصل تلاش‌های صورت پذیرفته تمامی حوزه‌های تابعه وزارت در بخش ICT دانستند.
وی با بیان اهمیت توسعه خدمات الکترونیکی و نقش آن در کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه عمومی، بر ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان دولت و همچنین فرهنگ سازی عمومی در زمینه استفاده از خدمات الکترونیکی تاکید کردند.
بیرامی در خصوص دفاترICT غیرفعال استان در حوزه روستایی افزود: غیرفعال بودن برخی از دفاتر ICT روستایی منجر به عدم خدمت رسانی به اهالی این روستاها شده و روستائیان به ناچار برای انجام این امور به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند که در همین راستا این اداره کل با شناسایی دفاتر ICT روستایی غیرفعال با هماهنگی فرمانداری‌ها، مبادرت به اعلام فراخوان برای صدور مجوز فعالیت در همان روستا یا روستاهای مجاور برای ارائه خدمات اقدام خواهد کرد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 425393

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425393/اتصال-۸۰-درصد-روستاهای-بالای-۲۰-خانوار-ایلام-شبکه-ملی-اطلاعات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com