تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۲۵۳۵۰
نماینده دائم قطر در سازمان ملل در بیانیه‌ای ارسالی به شورای امنیت، کشورهای تحریم کننده قطر را به نقض قوانین بین المللی و تحریم قطر بدون توجه به تبعات آن بر امنیت و ثبات منطقه متهم کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازکشور قطر با وارد کردن انتقادهای تازه  از برنامه تحریم‌هایی که همسایگانش علیه آن در پیش گرفته‌اند درباره خطرهای این تحریم‌ها برای همه منطقه هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این سخنان را «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» فرستاده دائم قطر نزد سازمان ملل در بیانیه‌ای به شورای امنیت درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه برگزار کرده بود بیان داشت.
دیپلمات قطر با اشاره به تاکید شورای امنیت بر اهمیت پیشگیری از درگیری در چارچوب تعهد به اقدام جمعی برای رهایی مردم در سراسر جهان از رنج ها و ویرانی‌های ناشی از درگیری ها و ترویج صلح و امنیت بین المللی گفت: «دوحه متاسف است که  این رویکرد در موارد متعددی رعایت نشده است  در حالی که کمپین تحریم قطر در پنجم ژوئن آینده وارد پنجمین سال خود خواهد شد».
او افزود: «کمپین تحریم قطر به بهانه‌های ساختگی و دروغین و بدون هیچ گونه نگرانی از عواقب فاجعه آمیز آن برای امنیت و ثبات منطقه تحمیل شده است  در زمانی که منطقه عربی شاهد بحران‌ها و درگیری‌های بسیاری است و باعث رنج فراوان شده است».
قطر کشورهای تحریم کننده را متهم کرد که آنها مسیری را انتخاب کردند که نقض مفاد حقوق بین الملل است و با جهت گیری‌های جامعه جهانی مغایرت دارد، به جای اینکه به دنبال مشارکت در حل و حل این بحران‌ها و دلایل اصلی آنها باشند.
عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود سه سال پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و  ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴