تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۲۵۳۱۶
با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و وجود بیماری کرونا بسیاری از مشاغل غیر فعال شده اند و نمی توان انتظار داشت که قیمت بلیط هواپیما کاهش یابد.
۰
plusresetminus
آیا بلیط هواپیما ارزان می شود؟
به گزارش بلاغ، در میان روش های مسافرت سفر با هواپیما بهترین و سریع ترین روش ممکن محسوب می شود به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. با استفاده از هواپیما مسافران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به مقصد مورد نظر برسانند. شرکت های هواپیمایی امروزه با ایمن ترین و جدید  ترین هواپیماهای خود در اکثر مسیرهای پروازی در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند و برای استفاده از این پروازها کافی است بلیط چارتر یا سیستمی به مقصد مورد نظر را تهیه نمود. قیمت بلیط هواپیما در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقلی بالاتر است، از این رو تمامی افراد نمی توانند هواپیما را برای سفر های خود انتخاب نمایند. مگر اینکه بتوانند بلیط های ارزان قیمت لحظه آخری را بیابند.
کاهش قیمت بلیط هواپیما
با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و وجود بیماری کرونا بسیاری از مشاغل غیر فعال شده اند و نمی توان انتظار داشت که قیمت بلیط هواپیما کاهش یابد. صنعت هوایی نیز از جمله صنایعی بود که در این مدت کاملا تعطیل شد به همین دلیل شرکت های هواپیمایی با خسارت های بسیاری رو برو شدند، بنابراین احتمال ارزان شدن بلیط هواپیما با توجه به این شرایط بسیار ضعیف است. از طرفی این شرایط موجب شده است که توان مالی مردم نیز کاهش یابد و نتوانند همانند گذشته هواپیما را برای مسافرت انتخاب کنند. بنابراین ترجیح می دهند با تهیه بلیط اتوبوس یا قطار به سفر بروند. البته توجه داشته باشید که تکنیک هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها بلیط هواپیما ارزان قیمت یافت و سفری سریع ، ایمن و کم هزینه را تجربه نمود.

 
خرید بلیط هواپیما
مسافران برای خرید بلیط هواپیما می توانند به دو صورت زیر اقدام نمایند.
خرید حضوری
در این روش لازم است که فرد به دفاتر فروش بلیط ایرلاین ها و یا آژانس های مسافرتی سطح شهر مراجعه نماید و با دادن اطلاعاتی در خصوص مبدا و مقصد، تاریخ و زمان سفر خود به کارمند فروش بلیط از او بخواهد که در جهت یافتن مناسب ترین بلیط به او کمک کند. اگر چه در این روش مسافر با انتخاب های کمتری روبرو است اما چون کارمندان فروش بلیط معمولا از تجربه و مهارت کافی برخوردار هستند همیشه بهترین پیشنهادات را به مشتریان می دهند.
خرید آنلاین
خرید آنلاین بهترین روش خرید بلیط سفر محسوب می شود، زیرا دیگر نیازی نیست که فرد بخشی از برنامه های روزمره خود را تعطیل کند تا بتواند خود را به آژانس های مسافرتی برساند، بنابراین در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می شود. در روش آنلاین کافی است که فرد به یکی از وب سایت های ارائه دهنده بلیط مراجعه نماید. معمولا در این وب سایت ها انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس  به صورت چارتر و سیستمی ارائه می شود و می توان با مشخص نمودن مبدا و مقصد سفر لیست کاملی از تمامی بلیط های موجود در آن مسیر را مشاهده نمود. یکی از بهترین وب سایت ها در این زمینه وب سایت معتبر و با سابقه مستر بلیط است که با چند کلیک ساده در این سایت می توان به راحتی بلیط هواپیما مستر بلیط را رزرو نمود.
البته توجه داشته باشید در روش آنلاین مسافران می توانند به وب سایت شرکت های هواپیمایی و حمل و نقلی مراجعه نمایند و پس از بررسی این وب سایت ها و مقایسه شرایط آن ها بلیط مورد نظر خود را رزرو کنند که امری زمان بر است. به همین دلیل توصیه می شود که به وب سایت های جامعی که با تمامی ایرلاین ها، شرکت های حمل و نقلی همکاری دارند مراجعه نمایید تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین بلیط را خریداری کنید.
روش های خرید بلیط ارزان هواپیما
قیمت بلیط هواپیما معمولا بر اساس نوع ایرلاین، نوع کلاس پروازی، فاصله تا مقصد، زمان و تاریخ سفر، سیستمی یا چارتر بودن بلیط و .. تعیین می شود. بلیط هواپیما و قیمت آن بر خلاف بلیط قطار و اتوبوس دائما درحال تغییر است و به میزانی که تقاضا برای بلیط افزایش یابد نرخ بلیط نیز بیشتر خواهد شد. اما با این وجود روش هایی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن بلیط هواپیما با قیمت مناسب خریداری نمود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.
روزهای میانی هفته را انتخاب کنید
قیمت بلیط هواپیما معمولا در روزهای پایانی هفته بیشتر از سایر روزها خواهد بود. از این رو اگر قصد دارید سفر ارزان قیمتی داشته باشید بهتر است آن را به روزهای وسط هفته موکول کنید که قیمت بلیط ها پایین تر است.
جستجوی بلیط برای تک تک اعضا
معمولا افراد مسافرت های تفریحی را به صورت گروهی یا خانوادگی می روند اما بهتر است برای آنکه بتوانید هزینه سفر خود را کاهش دهید علاوه بر جستجو در میان بلیط های گروهی بلیط های معمولی و انفرادی نیز برای تمامی افرادی که به همراه دارید جستجو کنید. گاهی اوقات قیمت این بلیط ها کمتر از بلیط های گروهی است. البته توجه داشته باشید با انتخاب این روش ممکن است تمامی همسفرانتان نتوانند با یک پرواز به سمت مقصد حرکت کنند و مجبور شوید از چند خطوط هواپیمایی استفاده نمایید و در نهایت در مقصد به یکدیگر بپیوندید اما مهم ترین مزیت آن داشتن سفری کم هزینه تر می باشد.
پروازهای توقف دار را بررسی کنید
همانطور که می دانید پروازهای توقف دار نسبت به پروازهای بدون توقف دارای قیمت پایین تری هستند. بنابراین این پروازها یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن سفری ارزان قیمت هستند. همچنین در صورتی که پروازهایی انتخاب نمایید که دارای توقف طولانی تری هستند می توانید دو سفرمتفاوت و هیجان انگیز را تجربه کنید و از فرصت به وجود آمده استفاده نمایید و به گشت و گذاری در شهری که توقف دارید بپردازید.
 

 

بلیط های چارتر را جستجو کنید
استفاده از بلیط های چارتر یکی دیگر از روش ها برای داشتن سفری کم هزینه می باشد. البته توجه داشته باشید که در هنگام رزرو بلیط هواپیما بلیط سیستمی و چارتر را با یکدیگر مقایسه نمایید سپس بهترین بلیط را انتخاب کنید. زیرا بر خلاف تصور بسیاری از افراد بلیط های چارتر همیشه  قیمت پایین تری نسبت به بلیط های سیستمی ندارند و حتی گاهی اوقات گران تر هم هستند. بنابراین با در نظر گرفتن این نکته هر دو نوع بلیط را برای مقصد مورد نظر خود با دقت بررسی نمایید و ارزان ترین بلیط را انتخاب کنید.
سفر در تعطیلات اجتناب نا پذیر است
قطعا تمامی افراد دوست دارند که در مناسبت های خاص و تعطیلات به مسافرت بروند، همین مسئله موجب می شود که تقاضا برای بلیط هواپیما افزایش یابد و قیمت بلیط بیشتر شود. اما با این وجود می توان سفری کم هزینه تر در این ایام داشت فقط باید تغییراتی در تاریخ رفت و برگشت خود انجام دهید. به عنوان مثال در ایام نوروز قیمت بلیط هواپیما در روزهای 11 و 12 فروردین به شدت افزایش می یابد اما اگر شما 14 یا 15 ماه را برای برگشت انتخاب کنید هزینه های سفر شما به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.
همیشه فقط به دنبال ایرلاین های بزرگ و معروف نباشید
معمولا ایرلاین های بزرگ و معروف پروازهای خود را با قیمت بالاتری ارائه می دهند. بنابراین بهتر است به جای جستجو بلیط سفر خود در میان پروازهای این هواپیمایی ها شرکت های هواپیمایی کوچک که چندان معروف نیستند را انتخاب نمایید، زیرا با این کار احتمال آنکه بتوانید بلیط سفر خود را قیمت کمتری رزرو نمایید افزایش می یابد.


 
پروازهای رفت ایرلاین ها را بررسی کنید
معمولا شرکت های هواپیمایی بلیط های رفت و برگشت خود را با قیمت پایین تری نسبت به بلیط های یک طرفه ارائه می دهند. اما گاهی اوقات احتمال دارد در بعضی مسیرها قیمت بلیط یک طرفه رفت کمتر باشد، بنابراین در صورتی که بلیط های رفت و برگشت و بلیط های یک طرفه را به طور کامل بررسی کنید قطعا می توانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایید.
قیمت تورها را هم بررسی کنید
قطعا در هر سفری به هتل و محل اقامت نیاز خواهید داشت. بنابراین در صورتی که به وب سایت هایی مانند مستر بلیط جهت رزرو بلیط مراجعه می کنید بهتر است قیمت تورهای آن را هم بررسی نمایید. گاهی اوقات قیمت بلیط تورها بسیار مناسب است و با رزرو آن ها دیگر دغدغه ای برای انتخاب هتل در مقصد نیز نخواهید داشته. به عبارتی با این روش با یک تیر دو نشان می زنید. این وب سایت انواع بلیط قطار و اتوبوس نیز ارائه می دهد بنابراین با مراجعه به آن به راحتی می توان بلیط اتوبوس مستر بلیط و یا قطار آن را نیز برای مسافرت ها رزرو نمود.
عضویت در خبرنامه ها
با عضویت در خبرنامه های آژانس های هواپیمایی مختلف می توانید از جدیدترین پیشنهادات و تخفیفات آن ها مطلع شوید و راحت تر می توانید بلیط ارزان تری را رزرو کنید.
فرودگاه های کوچک
در صورت امکان سعی کنید فرودگاه های کوچک که فاصله کمی با مقصدتان دارند را انتخاب نمایید، زیرا فرودگاه های بین المللی دارای هزینه حق بیمه نیز هستند که در هنگام رزرو بلیط به قیمت بلیط افزوده می شود و موجب می گردد که سفر پر هزینه ای داشته باشید.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴