تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۲۵۲۸۲
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ما برای فضای مدیریتی به خصوص در حوزه رسانه به شدت نیازمند تغییر نسل مدیران هستیم و نسل جوان مدیران رسانه‌ای انقلابی باید وارد عرصه شوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سید بشیر حسینی در نشست استادان علوم ارتباطات دانشگاه‌ها که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با موضوع بررسی مسائل مختلف در دوران پساکرونا برگزار شد، با بیان اینکه این روزها تبلت‌ها و موبایل‌ها جزئی از زندگی مردم شده است، اظهار کرد: دهه شصت نهضت سوادآموزی در کشور با فرمان امام (ره) شکل گرفت تا بی سوادی ریشه‌کن شود و به نظر می‌رسد امروز همانگونه که در دهه شصت نیاز به نهضت سوادآموزی داشتیم، در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیاز به نهضت سواد رسانه‌ای در ابعاد مختلف داریم.
وی افزود: یکی از مسائلی که امروز در کشور درباره آن با مشکل مواجه هستیم و در حوزه رسانه هم این مشکل را داریم، می‌بینیم بحث نسل مدیران است و ما برای فضای مدیریتی به خصوص در حوزه رسانه به شدت نیازمند تغییر نسل مدیران هستیم و نسل جوان مدیران رسانه‌ای انقلابی باید وارد عرصه شوند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: نسل جوان رسانه‌ای انقلابی فهم متفاوتی دارد و به شدت ساختار رسانه‌ای ما نیازمند به حضور این نسل به میدان است؛ نسلی که حوصله مبارزه در صف و حتی فحش خوردن‌های بیشتری را دارند، همین جوانان هستند.
حسینی افزود: تا وقتی با عینک بدبینی به مسائل رسانه نگاه می‌کنیم، چاره‌ای جز اینکه منفعل باشیم و بترسیم، نداریم و باید بدانیم مخاطبان ما خیلی منتظر اجازه ما نیستند. بستر رایگان، پر از خدمات و جذاب امروز در حوزه رسانه‌ها موجب شده مخاطب دیگر منتظر ما نماند و به همین دلیل تقاضای من این است اگر قرار است اتفاقی بیفتد، در سطح کلان باشد و ما به سمت نظام واقع‌بین برویم.
بر اساس اعلام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه سواد رسانه‌ای در کشور ما خیلی حداقلی و فقط در حد برخی از تکنیک‌های اولیه فهم شده است، در صورتی که بخش عمده‌ای از سواد رسانه‌ای بحث بصیرت شناخت زیرساخت‌ها و ... است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲