کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دهه پنجم انقلاب به نهضت سواد رسانه‌ای در ابعاد مختلف نیازمندیم

9 خرداد 1399 ساعت 13:15

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ما برای فضای مدیریتی به خصوص در حوزه رسانه به شدت نیازمند تغییر نسل مدیران هستیم و نسل جوان مدیران رسانه‌ای انقلابی باید وارد عرصه شوند.



به گزارش بلاغ، سید بشیر حسینی در نشست استادان علوم ارتباطات دانشگاه‌ها که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با موضوع بررسی مسائل مختلف در دوران پساکرونا برگزار شد، با بیان اینکه این روزها تبلت‌ها و موبایل‌ها جزئی از زندگی مردم شده است، اظهار کرد: دهه شصت نهضت سوادآموزی در کشور با فرمان امام (ره) شکل گرفت تا بی سوادی ریشه‌کن شود و به نظر می‌رسد امروز همانگونه که در دهه شصت نیاز به نهضت سوادآموزی داشتیم، در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیاز به نهضت سواد رسانه‌ای در ابعاد مختلف داریم.
وی افزود: یکی از مسائلی که امروز در کشور درباره آن با مشکل مواجه هستیم و در حوزه رسانه هم این مشکل را داریم، می‌بینیم بحث نسل مدیران است و ما برای فضای مدیریتی به خصوص در حوزه رسانه به شدت نیازمند تغییر نسل مدیران هستیم و نسل جوان مدیران رسانه‌ای انقلابی باید وارد عرصه شوند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: نسل جوان رسانه‌ای انقلابی فهم متفاوتی دارد و به شدت ساختار رسانه‌ای ما نیازمند به حضور این نسل به میدان است؛ نسلی که حوصله مبارزه در صف و حتی فحش خوردن‌های بیشتری را دارند، همین جوانان هستند.
حسینی افزود: تا وقتی با عینک بدبینی به مسائل رسانه نگاه می‌کنیم، چاره‌ای جز اینکه منفعل باشیم و بترسیم، نداریم و باید بدانیم مخاطبان ما خیلی منتظر اجازه ما نیستند. بستر رایگان، پر از خدمات و جذاب امروز در حوزه رسانه‌ها موجب شده مخاطب دیگر منتظر ما نماند و به همین دلیل تقاضای من این است اگر قرار است اتفاقی بیفتد، در سطح کلان باشد و ما به سمت نظام واقع‌بین برویم.
بر اساس اعلام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه سواد رسانه‌ای در کشور ما خیلی حداقلی و فقط در حد برخی از تکنیک‌های اولیه فهم شده است، در صورتی که بخش عمده‌ای از سواد رسانه‌ای بحث بصیرت شناخت زیرساخت‌ها و ... است.
 


کد مطلب: 425282

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425282/دهه-پنجم-انقلاب-نهضت-سواد-رسانه-ای-ابعاد-مختلف-نیازمندیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com