تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۲۵۲۵۹
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به بیکاری بسیاری از قالیبافان در دوران کرونا گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع آنلاین فرش دستباف، ضمن ارائه خدمات آموزشی و بیمه ای و اخذ مجوز، امکان فروش آنلاین فرش دستباف و صنایع دستی نیز فراهم شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، عبدالله بهرامی در گفت‌وگو ، با اشاره به فعالیت بیش از ٣٥٠٠ تعاونی فرش، صنایع دستی و گردشگری در شهرها و روستاها اظهار کرد: این تعاونی ها نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر را به طور مستقیم تحت پوشش قرار داده‌اند.
وی به بیکاری قالیبافان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون بافنده در این بخش مشغول کار هستند و نزدیک به هفت میلیون نفر از این شغل ارتزاق می کنند اما متاسفانه به دلیل گسترش ویروس کرونا بیشتر مجتمع های قالیبافی و فروشگاه های تأمین مواد اولیه قالیبافی و همچنین کارگاه‌های خانگی با تعطیلی مواجه شدند و این امر لطمه سنگینی به قالیبافان وارد کرد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف کاهش شدید صادرات فرش در سال گذشته و عدم فروش فرش در ماههای بهمن و اسفند را مورد اشاره قرارداد و گفت: در حالی که طی دو دهه قبل سالانه ١.٥ میلیارد دلار صادرات فرش دستباف داشتیم متاسفانه به دلایلی همچون تحریم ها، سخت شدن مراودات مالی و سیاسی، قطع بیمه قالیبافان، افزایش قیمت تمام شده و عدم حضور و تبلیغات موثر دربازارهای هدف، صادرات این کالای استراتژیک با روند نزولی روبه رو شده و در سالهای اخیر به شدت کاهش یافته است.
بهرامی درباره راه اندازی سامانه جامع آنلاین فرش دستباف اظهار کرد: با توجه به رکود صنعت فرش، کاهش  صادرات آن و افت فعالیت فرشبافان و قالیبافان تحت تأثیر کرونا، اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف اولین سامانه جامع آنلاین خود را به منظور فعالیت های غیرحضوری و ارائه خدمات آموزشی، بیمه ای، اخذ نقشه و مجوز و برگزاری نمایشگاه راه اندازی کرده و از این طریق امکان فروش آنلاین فرش دستباف و صنایع دستی نیز فراهم شده است.
به گفته وی، این اتحادیه با بهره‌مندی از  ابزارها و روش‌های نوین اینترنتی، نظارتی و ایجاد سامانه جامع آنلاین فرش دستباف حداکثر خدمات مورد نیاز زیرمجموعه‌های بخش تعاون را که بیش از چند هزار تعاونی هستند، در حداقل زمان و با کمترین هزینه ارائه می کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲