تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۲۵۲۵۴
مسئولان ارشد آژانس‌های وابسته به سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وقوع فاجعه بزرگ در یمن خواهان حمایت مالی فوری از این کشور برای مقابله با کرونا شدند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما نگران وضعیت یمن هستیم و زمان درحال تمام شدن است. کرونا در بیشتر مناطق یمن به دلیل جنگی که پایان آن معلوم نیست گسترش یافته است.
این مسئولان گفتند که مهارت و کارمند و امکانات کافی دارند اما نیاز به حمایت مالی دارند و باید حامیان مالی یمن فورا به تعهدات خود عمل کنند.
قرار است کنفرانس حامیان مالی یمن با نظارت عربستان و سازمان ملل دوم ژوئن برگزار شود.
مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: باید ۲.۴ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۰ از جمله ۱۸۰ میلیون دلار برای مبارزه با کرونا جمع‌آوری کرد.
لوکوک گفت: سازمان ملل سال ۲۰۱۹ تعهداتی مبنی بر حمایت ۳.۲ میلیارد دلاری برای حمایت از یمن دریافت کرد اما تاکنون تنها به ۴۷۴ میلیون دلار دست یافته و عربستان دو ماه پیش متعهد شد ۵۲۵ میلیون دلار بپردازد. بیشتر آژانس‌های سازمان ملل در آستانه ورشکستگی هستند. اموال کافی برای امدادرسانی در یمن وجود ندارد.
مهند هادی از مسئولان برنامه جهانی غذا گفت: یمن نیاز شدیدی به کمک دارد.
مدیر یونیسف نیز نسبت به یک فاجعه بزرگ  در یمن هشدار داد و گفت: بیش از ۱۲ میلیون کودک در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.
قبل از گسترش کرونا یک میلیون کودک به مدارس نیاز داشتند.
مدیر یونیسف گفت: پنج میلیون یمنی دیگر از آن زمان مجبور به ترک تحصیل شده‌اند.
براساس آمار رسمی ۵۰ تن در یمن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در حدود ۱۰ استان از مجموع ۲۲ استان یمن ابتلا به کرونا ثبت شده است.
سازمان ملل اعلام کرد: اما هنوز تست کرونا و ابلاغ تعداد مبتلایان با مشکل مواجه است و ممکن است بیشتر مناطق کشور یا حتی تمام آن آلوده به کرونا باشند.
در بیانیه مسئولان آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل آمده است: باید تست‌های بیشتری برای مشخص شدن آمار واقعی انجام شود. نظام بهداشتی یمن درحال فروپاشی است و کارکنان بخش بهداشت وسایل حمایتی مثل دستکش و ماسک ندارند و بیشترشان هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. جنگ در یمن باعث شده این کشور برای زنان و کودکان به بدترین مکان تبدیل شود طوری که بیش از ۱۲ میلیون کودک و شش میلیون زن در معرض خطرات مختلفی از جمله سوءتغذیه هستند. بیش از سه میلیون آواره یمنی در شرایط بهداشتی سختی زندگی می‌کنند.
از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: شهر عدن جزو شهرهایی است که بالاترین میزان مرگ ناشی از کرونا را داشته است طوری که ۱۷ درصد مبتلایان در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.
وی ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی با فراخوان سازمان ملل برای حمایت مالی از یمن همکاری کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲