تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۵۲۴۸
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت: متأسفانه برای حضور منتخبین جدید در مجلس محدودیت ایجاد شده؛ چرا که مصوبه کمیسیون آیین‌نامه مجلس دهم رانت بسیار زیادی را برای عده‌ای از منتخبین که دارای سوابق نمایندگی مجلس هستند، ایجاد کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمود عباس‌زاده مشکینی منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم در گفت‌وگو ، با اشاره به بی‌توجهی مجلس دهم به تخصص‌گرایی در کمیسیون‌ها و انتقاد منتخبین جدید به این موضوع اظهار داشت: متأسفانه این اقدامی که مجلس دهم انجام داده است عملاً حضور منتخبین جدید در کمیسیون‌ها محدود خواهد شد.
وی افزود: تقریباً همه 170-180 نماینده جدیدالورود به مجلس معترض به این اقدام تبعیض‌آمیز مجلس دهم هستند چرا که عملاً آنها نمی‌توانند به کمیسیون مورد نظرشان که براساس تخصص و تحصیلات‌شان است راه یابند.
** اعتراض منتخبان جدید به هیات رئیسه درباره نحوه امتیازدهی در کمیسیون‌ها
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت: منتخبین جدید از هیأت رئیسه خواسته‌اند تا ضمن تشکیل کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاحات لازم را در این باره انجام دهند. 
عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: در جلسه روز پنج‌شنبه که هیأت رئیسه مجلس مشخص شد و شعبات هم گزارشات خود را ارائه کردند منتخبین جدید در تذکرات متعدد و تدوین نامه‌ای اعتراضی در این باره خواستار اصلاح این آیین‌نامه کمیسیون داخلی مجلس دهم شدند.
** مصوبه رانتی کمیسیون آیین نامه مجلس دهم علیه منتخبین جدید
وی افزود: باید قبل از اینکه امتیازات منتخبین جدید برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی شود و عملاً آنها را به سمت کمیسیون‌ها هدایت کند اصلاحیه لازم در این باره توسط هیأت رئیسه و کمیسیون‌ آیین‌نامه داخلی مجلس صورت گیرد و عملاً امتیازات واقع‌بینانه محاسبه شود.
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت:‌ متأسفانه برای حضور منتخبین جدید در مجلس محدودیت ایجاد شده است چرا که مصوبه کمیسیون آیین‌نامه مجلس دهم  رانت بسیار زیادی را برای عده‌ای از منتخبین که دارای سوابق نمایندگی مجلس هستند، ایجاد کرده است.
** ایجاد محدودیت برای منتخبین جدید در کمیسیون‌ها غیرعاقلانه و غیر علمی است
عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه ایجاد محدودیت برای منتخبین جدید جهت حضور در کمیسیون‌ها کار غیرعاقلانه، غیر علمی، غیر عادلانه و غیر تخصصی است، گفت: من این کار را سازمان‌دهی شده و از پیش‌ طراحی شده نمی‌دانم ولی لازمه استفاده از تجارب نمایندگان قدیمی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و ارائه امتیاز خاص به آنان رانت محسوب نمی‌شود.
وی افزود: اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس به نفع عده‌ای خاص که سوابق نمایندگی را دارند تغییر پیدا کند به هیچ وجه کار منطقی و عادلانه محسوب نمی‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴