تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۲۵۲۳۹
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌های برخی کشورهای عضو برجام در زمینه همکاری‌های هسته‌ای با ایران ابراز تاسف کرده و درباره عواقب آن هشدار داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از  بیزینس ریکوردر، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدام آمریکا در زمینه پایان بخشیدن به برخی معافیت‌های تحریمی ایران برای کشورهایی که عضو توافق هسته‌ای هستند را محکوم کرده و هشدار داد که این اقدام موجب خواهد شد بازرسی کردن از اقدامات ایران سخت شود.
بورل همچنین «اهمیت ماندگار» توافق هسته‌ای را مورد تاکید قرار داد چراکه "اطمینان حاصل کردن از آشکار و قانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران حیاتی است."
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت سازمان ملل در این باره اظهار کرد: این توافق تنهاترین و بهترین راه برای تضمین کردن ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.
بورل ادامه داد: به همین دلیل است که از تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌ پروژه‌های هسته‌ای مربوط به برجام متاسفم.
او همچنین گفت: این [اقدام] اطمینان حاصل کردن از ماهیت منحصرا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را برای جامعه جهانی سخت خواهد کرد.
اظهارات بورل در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را طی ۶۰ روز آینده لغو می‌کند و آن را تمدید نخواهد کرد.
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را طی ۶۰ روز آینده لغو می‌کند و آن را تمدید نخواهد کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲