تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۲۵۲۰۷
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 10 هزار و ۹۷۲ نفر در ماه رمضان امسال برای اهدا خون در مازندران به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸ هزار و 880 نفر موفق به اهدای خون شدند.
۰
plusresetminus
8 هزار و 880 مازندرانی ماه مبارک رمضان خون اهدا کردند
به گزارش بلاغ، اسماعیل پوریانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۹۷۲ نفر در ماه مبارک رمضان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۸۷۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۹۰ نفر از اهدا کنندگان آقا و ۲۸۸ نفر خانم بودند، افزود: ۵ هزار و ۳۲۹ نفر از اهداکنندگان مستمر، ۲ هزار و ۳۰۷ نفر باسابقه و هزار و ۲۴۲ نفر بار اولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت:در شب‌های قدر امسال نیز ۲ هزار و ۵۹۵ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که ۲ هزار و ۱۱۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

این مسئول افزود: ۱۴ هزار و ۶۱۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی نیز در ماه رمضان بین مراکز درمانی مازندران توزیع شد.

پوریانی همچنین از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: با روند افزایشی شیوع کرونا در استان شمار مراجعات به مراکز انتقال خون حدود ۵۰ درصد کاهش یافت که  این آمار با فرهنگ سازی رسانه ملی هم اکنون به ۱۵ درصد رسیده است.

وی با توجه به اينكه نياز به خون هميشگي است و عمر فرآورده هاي خون مانند پلاكت فقط ٣ روز است ؛ از مردم نوعدوست مازندران كه شرايط اهداي خون را دارند خواست تا با مراجعه به مراكز انتقال خون استان براي كمك به بيماران نيازمند خون اهداكنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران به رعایت تمام نكات ايمني و بهداشتي در پايگاههاي انتقال خون اشاره و تصریح کرد: داوطلبان و اهداكنندگان خون مي توانند با اطمينان خاطر و رعايت فاصله گذازي اجتماعي و بهداشت فردي به مراكز انتقال خون مراجعه كنند و با اهداي يك واحد خون سالم به نجات يک بيمار كمك كنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴