تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۲۵۱۸۸
تنش‌ها میان شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای امنیتی افغان با پایان سه روز آتش‌بس دوباره آغاز شده است اما مقام های دولت افغانستان امروز (پنج‌شنبه) گفتند، این حوادث کوچک هستند و همچنان می‌توان آتش‌بس را حفظ کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه طالبان به درخواست دولت افغانستان برای تمدید آتش‌بس که به مناسبت عید فطر اعلام شده بود، پاسخی نداده است.
سخنگوی فرماندار ولایت پروان می‌گوید: طالبان شامگاه چهارشنبه به ایست‌های بازرسی در منطقه سیاگرد این ولایت حمله کرد. هفت پرسنل از نیروی امنیتی افغانستان کشته شدند.
در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان مدعی شد، دولت کابل چهارشنبه در ولایت زابل در جنوب افغانستان حملات هوایی انجام داده است، در حالی که شبه‌نظامیان این گروه هیچگونه حمله‌ای نداشته‌اند.
ایالات متحده پس از حدود ۱۹ سال جنگ در افغانستان، سرانجام در فوریه به توافق صلحی با طالبان دست یافت که شامل خروج نیروهای آمریکایی از این کشور می‌شود. این گروه همچنین با آغاز گفت‌وگوهای صلح با دولت کابل موافقت کرد. اما درگیری تاکنون ادامه یافته و آتش‌بس اخیر هم در بحبوحه تشدید درگیری‌ها اعلام شد.
از آنجایی که آتش‌بس رسما سه‌شنبه شب پایان یافت، مقام‌های ارشد دولت افغانستان می‌گویند تحرکاتی از سوی دو طرف رخ داده اما در این حد نیست که تلاش‌ها برای آتش‌بس را از بین ببرد.
جواد فیصل،‌ سخنگوی مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید: آتش‌بس هنوز تمام نشده است. نقض‌هایی وجود دارد چون این یک فرایند فنی پیچیده است و به همکاری خوب دو طرف نیازمند است.  
دولت افغانستان روز سه‌شنبه ۹۰۰ عضو طالبان را آزاد کرد که بزرگترین گروه رها شده است. این بخشی از توافقی است که فوریه در قطر میان طالبان و آمریکا به امضا رسید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴