تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۱۸۷
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به پیامدهای اقتصادی و بهداشتی ویروس کرونا بر روی کودکان به ویژه آنهایی که در صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگ می کنند، هشدار داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از سایت المیادین، بر اساس تحقیق جدیدی که سازمان یونیسف و سازمان نجات کودکان تهیه کرده‌اند، هشدار داده شده است که تا پایان سال جاری میلادی پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا می‌تواند ۸۶ میلیون کودک یمنی را در معرض فقر قرار دهد.
این دو سازمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این تحقیق حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی، تعداد کودکانی که در جهان از فقر رنج می‌برند، به ۶۷۲ میلیون کودک افزایش خواهد یافت که این آمار ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته است.
در این بیانیه همچنین آمده است که تقریبا دو سوم این کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و سایر کشورها در جنوب آسیا زندگی می‌کنند.
همچنین طبق این گزارش که براساس برآوردهای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول و داده‌های جمعیتی در حدود  ۱۰۰ کشور صورت گرفته، کودکان جدیدی که به خاطر ویروس کرونا از فقر رنج خواهند برد در اروپا و آسیای میانه بیشتر از دیگر مناطق خواهند بود.
در همین راستا، هنریتا فور، مدیر اجرایی سازمان یونیسف خاطرنشان کرد: میزان مشکلات مالی که خانواده‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا با آن رو به رو می‌شوند، باعث تهدید دستاوردهایی خواهد شد که در سال‌های اخیر در کاهش رشد فقر در میان کودکان و محرومیت آنها از خدمات اساسی محقق شد.
رئیس سازمان "کودکان را نجات دهید" نیز تصریح کرد: در صورت اتخاذ اقدامات سریع و موثر می‌توانیم برخی از فقیرترین کشورها و برخی از ضعیف‌ترین کودکان را نجات دهیم.
وی هشدار داد که اینگونه کودکان در مقابله گرسنگی حتی برای دوره کوتاهی، بسیار آسیب پذیر هستند و سوء تغذیه احتمالا در تمامی طول زندگی‌شان روی آنها تاثیر خواهد گذاشت.
این دو سازمان خواستار تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی و سیستم‌های تغذیه مدارس از سوی دولتها شدند تا تاثیرات ویروس کرونا بر کودکان کاهش یابد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴