تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۱۷۵
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص محل هزینه کرد سود شستا در بورس تصریح کرد: ریالی از این سود در سازمان صرف هزینه جاری نخواهد شد، این پول اندوخته بلند مدتی است که سود آن به دست بازنشستگان خواهد رسید.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر مصطفی سالاری در دیدار با تشکل های بازنشستگان، بیمه شدگان و کارگری استان اصفهان با بیان اینکه اولویت ما در سال جاری متناسب سازی حقوق است، اظهار کرد: در نظر داریم برای اجرای این طرح تامین منابع را در اولویت قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تاکنون مذاکرات مختلفی برای تامین این منابع داشته‌ایم، اضافه کرد: دولت نیز پشتیبان این امر است و امیدواریم به زودی محقق شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه، لیست شرکتهایی را برای پشتیبانی همسان سازی حقوق بازنشستگان معرفی کرده است، ادامه داد: بررسی روند کمک گرفتن از این شرکت‌ها در دست بررسی است و تاکنون عملکرد موفقی داشته‌ایم.
سالاری با تاکید بر اینکه مطالبات جامعه بیمه شده به مسئولان رسانده شده است، اضافه کرد: تحقق این مطالبات در دستور کار ویژه است.
وی در خصوص تدوین طرح سه جانبه گرایی تصریح کرد: همه اقدامات لازم برای تدوین این طرح در دولت انجام شد و به دلیل شیوع بحران کرونا به مجلس دهم نرسید و در حال حاضر با همان تدوین می تواند در مجلس یازدهم بررسی و در حداقل زمان ممکن تصویب شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ادعا داریم وکیل مدافع تشکلها هستیم، ادامه داد: در راس دولت هم همین رویکرد وجود دارد.
بدهی عقب افتاده به مراکز درمانی نداریم
وی در خصوص بدهی به مراکز درمانی گفت: در حال حاضر ادعا داریم بدهی عقب مانده در بخش دولتی و خصوصی نداریم و نظارت خود بر کیفیت خدمات درمانی را ارتقاء خواهیم داد.
سالاری با بیان اینکه از ابتدای هفته گذشته تمدید دفترچه نداشتیم، افزود: سالانه ۳۹ میلیون نفر برای تمدید دفترچه مراجعه می‌کردند که اجرای این طرح کمک قابل توجهی به کاهش تعداد مراجعات دارد.
وی با بیان اینکه بدون تردید با همه مشکلات موجود همه می‌خواهیم کاری کنیم و باری از مشکلات را کم کنیم، اضافه کرد: ما برای این امر از هر روشی استفاده می کنیم و مضایقه نخواهیم داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی با تاکید بر اینکه سعی داریم امانت‌دار خوبی برای بیمه شدگان باشیم، ادامه داد: در حوزه درمان، پرداخت‌های موردی و پرداخت‌های مستمر منابع داریم و باید این منابع با مصارف همخوانی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای متناسب سازی حقوق باید منابع و مصارف همخوانی داشته باشد، گفت: در سال گذشته در ماه‌های عادی حداقل هزینه ۹۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، کل ذخایر سود سهام سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان از ۱۳۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه سال جاری هزینه‌های ماهانه تامین اجتماعی به ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد، ادامه داد: این هزینه در بخش پرداخت حقوق، حق درمان، حقوق بازنشستگان و ... بوده است که باید تامین شود و چنانچه مازاد آن را درآمد داشته باشیم در پرداخت ها هزینه خواهد شد.
سالاری ادامه داد: سطح بندی درمان در استان‌ها را در دستور کار داریم، بر اساس خدمات و جمعیت سطح بندی داریم و خدمات بر اساس سطح بندی توسعه می‌یابد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه بیکاری کرونا گفت: تا بهمن سال گذشته ۲۴۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم و در بحران کرونا ۶۷۰ هزار نفر واجد شرایط در سامانه ثبت نام کردند، معادل پنج هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت بدهی های دولت گفت: دولت سالانه ۵۵۰۰۰ میلیارد تومان می تواند به تامین اجتماعی پرداخت کند.
وی به بررسی بهبود ارایه خدمات به سالمندان در اداره بیماری های مزمن و طب سالمندی اشاره کرد و گفت: در آینده برای این بخش برنامه های خوبی را خواهیم داشت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما