کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام آمادگی الجزایر برای میزبانی از مذاکرات لیبیایی

8 خرداد 1399 ساعت 14:55

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات خطرناک لیبی طی هفته‌های اخیر بر آمادگی کشورش جهت میزبانی از مذاکرات لیبیایی‌ها تاکید کرد.



به گزارش بلاغ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، صبری بوقدوم، وزیر امور خارجه الجزایر در پیامی به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس اتحادیه آفریقا گفت، تحولات لیبی طی هفته‌های گذشته متاسفانه بیانگر برنامه‌های ضد و نقیض منطقه‌ای و بین‌المللی برای در آشوب نگه داشتن لیبی و تبدیل آن به عنوان صحنه جنگ‌های نیابتی و میدان تسویه حساب‌ها با ریختن خون ملت لیبی است.
بوقدوم تاکید کرد، سرازیر شدن حجم انبوه سلاح به لیبی از طریق نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی نه تنها شعله جنگ داخلی را شعله‌ور نکرده بلکه در مسلح کردن گروه‌های سیاسی که تهدیدی برای امنیت منطقه و کارشکنی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران هستند نقش داشته است.
وی افزود، الجزایر به دلیل روحیه همبستگی با ملت لیبی و در چارچوب هماهنگی و رایزنی با همه طرف‌های لیبیایی و اتحادیه آفریقا و سازمان ملل همه تلاش خود را برای اتحاد گروه‌ها و نزدیک کردن دیدگاه‌های آنها بکار خواهد گرفت.
وزیر خارجه الجزایر مجددا بر آمادگی کشورش برای میزبانی مذاکرات لیبیایی و نقش محوری کشورهای همسایه و اتحادیه آفریقا در پایان بخشیدن به بحران لیبی تاکید کرد.
 


کد مطلب: 425166

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425166/اعلام-آمادگی-الجزایر-میزبانی-مذاکرات-لیبیایی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com