BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> تولید حسگری برای ردیابی ویروس کووید-19 در کشور | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۲۵۱۴۴
محققان کشور برای تشخیص سریع ویروس کووید-19 موفق به عرضه حسگری شدند که به گفته آنها در حالی حاضر این حسگر مراحل ارزیابی در وزارت بهداشت را طی می‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر محمد عبدالاحد، مجری طرح در دومین روز از هفتمین نشست برنامه "تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی" با اشاره به عملکرد ویروس کرونا ویروس در بدن، گفت: این ویروس پس از ورود به بدن با فعال کردن میتوکندری سلول‌ها شرایطی  را برای تولید مثل خود آماده می‌کند و ما برای ساخت این حسگر از این فاز بهره بردیم.
وی تولید بایو حسگرهای Real Time را از اهداف اجرای طرح نام برد و یادآور شد: بایوسنسورهای تولید شده برای ردیابی کرونا ویروس‌ها ساخته شدند و کارآزمایی این حسگر بر روی 500 بیمار بستری در ICU بیمارستان، بیماران بستر در بخش غیر ICU و بیماران مبتلا بدون علایم انجام شد.
به گفته وی این کارآزمایی‌های بالینی در بیمارستان‌های امام خمینی، امام حسین و نورافشار اجرایی شده است.
عبدالاحد، با اشاره به مکانیزم عملکردی این حسگر، توضیح داد: این حسگر شامل دستگاهی است که از نمونه خلط و یا بزاق بیماران اقدام به ردیابی ویروس کووید-19 در بیماران می‌کند.
مجری طرح زمان مورد نیاز برای ردیابی ویروس توسط این حسگر را کمتر از 5 دقیقه ذکر کرد و گفت: نتایج به دست آمده از این نتایج امید بخش بود از این رو این حسگر به منظور ارزیابی و تولید به وزارت بهداشت ارسال شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴