تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۲۵۱۲۶
محسن پویان اظهار کرد: گیاه به لیمو در چای برای خوشبو شدن و خوش عطر شدن استفاده می شود و علاوه بر آن دمنوش آن نیز بسیار مفید است.وی با بیان اینکه به لیمو عطر و طعم بسیار خوبی دارد و از مهم ترین مزایای آن تقویت سیستم ایمنی بدن است، افزود: مصرف دمنوش به لیمو از بدن سم زدایی می کند و در تصفیه خون نقش دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محسن پویان اظهار کرد: گیاه به لیمو در چای برای خوشبو شدن و خوش عطر شدن استفاده می شود و علاوه بر آن دمنوش آن نیز بسیار مفید است.وی با بیان اینکه به لیمو عطر و طعم بسیار خوبی دارد و از مهم ترین مزایای آن تقویت سیستم ایمنی بدن است، افزود: مصرف دمنوش به لیمو از بدن سم زدایی می کند و در تصفیه خون نقش دارد.
این پژوهشگر با بیان اینکه سمومی که در اثر مواد غذایی وارد کبد می شوند، با مصرف به لیمو تصفیه می شود، تصریح کرد: بر خلاف تصور مردم که روزه، سیستم ایمنی را تضعیف می کند، روزه داری باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و مصرف گیاه هایی مانند به لیمو نیز به تقویت آن کمک می کند.
پویان ادامه داد: این گیاه ترمیم کننده، ضدالتهاب و ضداسترس بوده و مصرف آن در ماه رمضان در افطار یا سحر بسیار توصیه شده است.وی با بیان اینکه این گیاه خاصیت ضد تشویش دارد و آرام بخش بوده، خاطرنشان کرد: گل و برگ گیاه به لیمو به صورت دم کرده یا چای گیاهی آرام بخش اعصاب ضد اسپاسم تب بر و ضد نفخ است.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: برای تهیه دم کرده از پنج گرم برگ و گل گیاه در یک لیوان آب استفاده می شود و از این دم کرده باید روزی 3 بار مصرف شود.
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴