تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۱۲۳
عضو شورای سیاستگذاری اصلا‌ح‌طلبان، اصلاح‌‌طلبان را متهم کرد که منش اصلاح‌طلبی ندارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سخنان علی صوفی در حالی است که کلیت اصلاح‌طلبان به خاطر نگاه اجاره‌ای به دولت و مجلس، متهم هستند که قدرت‌زده و ثروت‌زده بوده و با نگاه کاسبکارانه،‌ اصلاح‌طلبی را صرفا لقلقه زبان خود ساخته‌اند.
علی صوفی در روزنامه آرمان و در یادداشتی با عنوان «اصلاح‌طلبانی که منش اصلاح‌طلبی ندارند» می‌نویسد: وقتی سخن از اصلاح امور در جریان اصلاحات مطرح می‌شود، باید توجه کرد که دوگانه اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان امروز مسئله اصلی این جریان است و در دولت روحانی هم به خوبی خود را نشان داد. چالش اصلی امروز این است که افرادی که در جریان اصلاح‌طلبی حضور دارند مشی اصلاحات را قبول ندارند و فقط به‌دنبال کسب قدرت هستند. افرادی که حتی چهره‌های شاخص جریان اصلاحات هستند گاهی توجیه‌گر کسب قدرت هستند. قطعا بازنگری مسئله مهمی است و اصلاح‌طلبان در هر شرایطی نیاز به اصلاح گفتمان و نوع تعامل با حاکمیت و توجه به فرصتی دارند که برای فعالیت سیاسی آنها باقی مانده است. در مواردی اصلاح‌طلبان فرصت حضور در قدرت را پیدا نمی‌کنند تا بتوانند برنامه‌های خود را عملی کنند، وقتی این فرصت از اصلاح‌طلبان گرفته شود.
طبعا آنها باید به ابزارهای دیگر برای ادامه مشی اصلاح‌طلبی و اصلاحات مورد نیازی که باید انجام شود، متوسل شوند. از جمله این ابزارها می‌توان به نهادهای مدنی، رسانه‌ها و فضای مجازی و البته انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد که در اختیار فعالان سیاسی این جریان قرار دارد. اما باید این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که سال‌های 92 و 94 برای اصلاح‌طلبان دیگر تکرار نخواهد شد و اصلاح‌طلبان اگر برای ریاست جمهوری کاندیدا معرفی کنند،‌ یکی از شخصیت‌های شناسنامه‌دار این جریان خواهد بود.
سیاستی که اصلاح‌طلبان برای انتخابات اخیر مجلس اتخاذ کردند، برخلاف سیاست اتخاذی آنها در انتخابات سال‌های 94 و حتی 92 بود. به هر حال سرخوردگی مردم از مشارکت سیاسی از یک سو به نارضایتی آنها از عملکرد مجلس باز می‌گشت و از سوی دیگر نتیجه عملکرد دولت دوم آقای روحانی و دور شدن ایشان از مطالبات رای‌دهندگانش، به موازات فشارهای اقتصادی شدیدی که در سال‌های اخیر به مردم تحمیل گردید و همین باعث تغییر رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان شد. در نهایت و با در نظر گرفتن همه این مسائل، معرفی کاندیدا در انتخابات به هر قیمتی دیگر برای جریان اصلاحات نباید تکرار شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴