کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بصیری مطرح کرد؛ سوء استفاده از نام و خط امام در راستای منافع شخصی و حزبی

8 خرداد 1399 ساعت 12:05

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه متأسفانه عده ای در جامعه از نام خط امامی بودن در راستای منافع خود سو استفاده می کنند گفت: این عده خود را زیر نام امام (ره) پنهان کرده و اهداف و منافع خود و احزاب را که بعضا در تضاد با اندیشه‌های امام است، پیگیری کنند در واقع آنها هم خدا و هم خرما را می خواهند .



به گزارش بلاغ، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه، در گفت و گو ، با اشاره به تأکید امام بر موضوع اسلام ناب محمدی تصریح کرد: امام تلاش می کردند که اسلام آمریکایی را از اسلام ناب محمدی جدا کنند.
 وی با بیان اینکه در همین راستا امام تأکید ویژه ای بر ایستادگی در برابر مستکبران و توجه به مستضعفان داشتند، گفت: ایشان هیچ گاه در برابر مستکبران کوتاه نمی آمدند در همین راستا همچنان که در برابر آمریکا ایستادگی کردند در برابر قدرت شرق آن زمان  یعنی شوروی نیز دارای موضع انتقادی بودند ، چنانکه شاهد این بودیم که ایشان  در طی نامه‌ای به رهبران شوروی وضعیت آینده  کمونیسم  و ایدئولوژی مورد حمایت آنها را پیش‌بینی کردند و خبر از فروپاشی آن دادند. 
رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه دشمنان به دنبال تحریف اندیشه های امام در امر مبارزه با استکبار گران و ایستادگی در برابر آن‌ها هستند، گفت: هرچه دشمنان بتوانند اندیشه امام را بیشتر منحرف کنند، راحت‌تر می‌توانند اهداف خود در ایران را به پیش ببرند، تصریح کرد: آنها سعی دارند امام را اهل مذاکره، مصالحه و تساهل و تسامح معرفی کنند و این که ایشان اهل ایستادگی در برابر مستکبران  نبوده است، از نظر  آنها امامی مورد تایید است که در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... ورود پیدا نکند و فقط در گوشه ای بنشیند و مردم را نصیحت کند و در همین چارچوب دست به تحریف اندیشه ها و مکتب امام می زنند .
 بصیری  در مورد نگاه امام به موضوع «ولایت فقیه» نیز اظهار کرد: ولایت فقیه تبلور اندیشه و تفکر امام در جامعه  است، در واقع اگر ولایت فقیه وجود نداشته باشد اسلام ناب محمدی نیز نمی تواند در عرصه جامعه اجرایی شود.
 رئیس سازمان بسیج رسانه ای کشور با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که ولایت فقیه را از جامعه جدا کنند و آنرا صرفا  در جایگاه یک نصیحت گر قرار دهند که گاهی نصبحت می کند و دیگران را به انجام کار خوب تشویق می کند، ادامه داد: این در حالی است  که از نگاه امام«ره»، ولی فقیه به فکر وضعیت مسلمانان است ، شجاع است،نمی‌ترسد و در برابر استکبار می ایستد؛ بنابراین باید گفت ولایت فقیه یک اصل خط ناپذیر در اندیشه‌های امام محسوب می‌شود و اگر کسی بگوید امام را قبول دارد ولی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد، باید گفت اعتقاد او به امام دروغ است و در واقع آن فرد از اعتقاد به امام به عنوان وسیله ای برای پیشبرد اهداف خود و کلاه گذاشتن بر  سر مردم استفاده می کند.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه از نظر امام خمینی«ره» امامت و پیشوایی کاروان مسلمانان را برعهده دارد، تأکید کرد: ولایت فقیه یک اصل جاری در بستر اندیشه امام «ره»است.
 بصیری همچنین با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند ولایت‌فقیه را در سطح خودشان پایین بکشند تا رفتار خود را توجیه کنند، گفت: آنها در همین چارچوب «شیطان بزرگ» را تبدیل به یک مرکز مذاکره می کنند.
وی با تأکید مجدد مبنی بر اینکه اصل ولایت فقیه  اصلی ریشه دار، عمیق و متصل به قرآن و پیامبر اسلام است، ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند همان بلایی که پس از رحلت پیامبر «ص» بر سر اسلام آوردند، بر سر اندیشه ها و نگاه امام نیز  بیاورند.
 رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه کسی که می گوید خط امامی باید در برابر ظلم بایستد، افزود:  یک خط امامی واقعی  بدون دشمن نیست چراکه دربرابرزورگویان می ایستد و از مستضعفان حمایت می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جامعه عده ای  خود را خط امامی می‌دانند، اما به جای اینکه در برابر استکبار بایستند و در برابر مستضعفان کرنش کنند، رفتار دیگری دارند.
بصیری در پایان با اشاره به اینکه امام به مردم و نقش آنها در جامعه معتقد بودند، تصریح کرد: متأسفانه عده ای  در جامعه از نام خط امامی بودن در راستای منافع خود سو استفاده می کنند خود را زیر نام این اسم پنهان می کنند تا اهداف و منافع خود را که بعضا در تضاد با اندیشه‌های امام است، پیگیری کنند در واقع آنها هم خدا و هم خرما را می خواهند .
 


کد مطلب: 425116

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425116/بصیری-مطرح-سوء-استفاده-نام-خط-امام-راستای-منافع-شخصی-حزبی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com