تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۲۵۰۹۵
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که طی آتش‌بس سه روزه تلفات غیرنظامیان در این کشور ۸۰ درصد کاهش یافته است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتشار گزارشی اعلام کرد: برقراری آتش‌بس سه‌روزه در عید فطر منجر به کاهش ۸۰ درصدی تلفات غیرنظامیان در این کشور شده است.
بر اساس این گزارش طی ماه رمضان روزانه حدود ۳۰ غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شدند اما این آمار در روزهای عید فطر به شش تن کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، طی سه روز عید فطر در ولایت‌های غزنی٬ لغمان و در شهرستان میانشین قندهار شش تن از جمله یک زن و یک کودک کشته و ۱۴ دیگر از جمله ۳ زن و ۸ کودک زخمی شدند.
این نهاد همچنین خواستار تمدید و ادامه آتش‌بس و فراهم‌ شدن زمینه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شد.
با آن که آتش‌بس اعلام شده از سوی طالبان و حکومت افغانستان به مناسبت عید فطر پایان یافت اما منابعی در حکومت افغانستان و گروه طالبان می‌گویند که قرار است آتش‌بس به صورت غیررسمی تا یک هفته دیگر در این کشور ادامه داشته باشد.
بی‌بی‌سی گزارش داد، با وجود پایان مدت آتش‌بس، منابع در وزارت دفاع افغانستان می‌گویند که طی امروز (چهارشنبه) در هیچ بخشی از این کشور درگیری و عملیات بزرگی از سوی طالبان صورت نگرفته است.
برخی گزارش‌ها از درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در برخی از نقاط این کشور و از جمله در ولایت زابل در جنوب این کشور وجود دارد که گفته می‌شود در این درگیری تلفاتی نیز به دو طرف وارد شده است.
این درحالی‌ است که در روزهای اخیر خواست‌های زیادی برای تمدید آتش بس از سوی جامعه جهانی، نهادهای حقوق بشری و شهروندان افغان مطرح شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴