تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۲۵۰۷۹
کدو سبز محبوب کسانی است که می خواهند رژیم کم کربوهیدرات داشته باشند و به سرعت وزن کم کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کدو سبز محبوب کسانی است که می خواهند رژیم کم کربوهیدرات داشته باشند و به سرعت وزن کم کنند. کدو سبز شاخص گلوکزی بسیار پایین و به واسطه داشتن مقدار زیاد آب، کالری پایینی دارد؛ اما سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم، منگنز و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و C است. کدو سبز خام یک میان وعده سالم است. همچنین می توانید از آن در سس ها یا دورچین بشقاب ها استفاده کنید. با ادامه این مطلب همراه و با خواص کدو سبز بیشتر آشنا شوید.

1. منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C

تخم انواع کدو به خاطر داشتن انواع فیتونوترینت ها (ترکیبات گیاهی مغذی) که به مبارزه با التهابات و استرس اکسیداتیو (پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن) کمک می کنند، شناخته شده است. ویتامین C، ویتامین A، سوپراکسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراکسیداز و گلوکز 6-فسفات از آنتی اکسیدان های موجود در کدو سبز به شمار می روند. در بسیاری از کشورها کدوهای تابستانه منبع اصلی تامین آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی است. آلفاکاروتن و بتاکاروتن ازجمله آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی و بیشتر در پوست کدو سبز وجود دارند. بنابراین بهتر است کدو سبز را با پوست مصرف کنید.
یک کدو سبز متوسط بیش از 50 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند. غذاهای محتوی ویتامین C به حفظ پوشش سلول های خونی، کاهش فشار خون، محافظت در برابر التهابات و کاهش انسداد سرخرگ ها کمک می کنند. در طب سنتی برخی اقوام، تخم انواع کدو برای تقویت دستگاه ایمنی استفاده می شود. تخم کدو خاصیت ضدمیکروبی و ضدانگلی دارد. بنابراین برای روده، دستگاه عصبی، دستگاه ایمنی و دستگاه قلبی-عروقی مفید است.

2. کمک به سلامت قلب

یکی دیگر از خواص کدو سبز کمک به سلامت قلب است. بخش عمده کدو سبز و سایر کدوها از آب و کربوهیدرات های پلی ساکاریدی ساخته شده است. کدوهای تابستانه محتوی مقدار زیادی از نوعی فیبر به نام «پکتین» هستند. پکتین نوعی پلی ساکارید مفید است که به سلامت قلبی-عروقی و کاهش طبیعی کلسترول خون کمک می کند. همچنین پکتین به سلامت سرخرگ ها کمک می کند و احتمال بروز بیماری های ناشی از التهابات را کاهش می دهد.

3. منبع غنی از پتاسیم

کدو سبز محتوی مقدار زیادی پتاسیم است. پتاسیم به سلامت قلب کمک می کند. یک فنجان کدو سبز بیش از 15٪ نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تامین می کند. این مقدار بیشتر از پتاسیم موجود در مولتی ویتامین های معمول است.

4. کمک به بهبود گوارش

از دیگر خواص کدو سبز می توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد. کدو محتوی آب، الکترولیت های ضروری و مواد مغذی است؛ بنابراین کدو سبز و سایر کدوهای تابستانه برای بهبود مشکلات گوارشی و دیورتیکولیت (التهاب دیورتیکول های جدار روده به خصوص روده بزرگ) توصیه می شوند. بر اساس تحقیقات کدو سبز با حفاظت ضدالتهابی اش از دستگاه گوارش، خطر سندروم روده تحریک پذیر، علائم مرتبط با زخم و سندروم روده چکه کن را کاهش می دهد.
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴