تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۲۵۰۶۳
رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در مراسم افتتاح جزیره "دموکراسی و آزادی‌ها" اظهار کرد: یاسی‌آدا تنها نام جزیره‌ای در وسط دریا نیست، اینجا نماد تجلی دموکراسی است که در خاطرات ملی نقش بسته است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در مراسم افتتاح جزیره "دموکراسی و آزادی‌ها" گفت: باید بدانیم که جناح بندی‌ها نتیجه‌ای نداشته و درگیری و کشمکش بی‌فایده است. در شصتمین سالگرد ۲۷ مه، با افتتاح رسمی جزیره دموکراسی و آزادی، خاطرات بد گذشته با اهداف شاد آینده پاک می‌شود.
باغچلی افزود: اینجا تنها دوره ۱۹۵۰-۶۰ مورد قضاوت قرار نگرفته است، بلکه اراده و خواسته‌های ملت عزیز و شریف ما که تنها صاحب اراده و حاکمیت هستند نیز مورد سؤال و قضاوت قرار گرفت. - کودتا یک تصمیم اشتباه و ظلم است و کودتاگران یک چیز را فراموش کرده‌اند و آن قلب نجیب و شجاع ملت عزیزمان است که به هیچ وجه قابل شکست نیست.
این هم‌پیمان اردوغان اظهار کرد: برپاکنندگان دادگاه‌ها در یاسی‌آدا٬ نه تنها یک دوران٬ بلکه دموکراسی و آزادی را به پای میز محاکمه بردند. رای و اراده ملی یک چوپان با یک استاد دانشگاه، یک صاحب کارخانه و یک کارگر در یک سطح و درجه قرار دارد. از جناب رئیس جمهوری به دلیل دعوت از من برای حضور در این مراسم افتتاحیه سپاسگزارم. از گذشته درس عبرت گرفتیم، یقین دارم که روزهای باشکوهی در پیش خواهیم داشت. با ائتلاف جمهور به اهداف بی‌کران و روشن دست خواهیم یافت. کسانی‌که نمی‌توانند به آرزوهای خود از طریق انتخابات موفق شوند، گمان می‌کنند که از طریق کودتای نظامی در خیابان‌ها حاکم می‌شوند. آنها محکوم به شکست هستند.
مصطفی شن‌توپ، رئیس مجلس ترکیه نیز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه جزیره دموکسی و آزادی‌ها تاکید کرد: در پایه‌های هر بنایی که امروز در این جزیره می‌بینیم، اراده ملت ما برای آزادی، مبارزه در برابر کودتا و دفاع از قانون اساسی مشاهده می‌شود.

رئیس مجلس ترکیه خاطرنشان کرد: علت و هدف اصلی هر کودتای نظامی در کشور، جلوگیری دستیابی ترکیه به آزادی، استقلال و پیشرفت است. زندگی اجتماعی و سیاسی ما برای سال‌های مدیدی با زخم ناشی از کودتای ۲۷ مه و عواقب دادگاه‌های جزیره «یاسی‌آدا» مجبور به همزیستی شده بود. علت و هدف اصلی هر کودتای نظامی در کشور، جلوگیری از دستیابی ترکیه به آزادی، استقلال و پیشرفت است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴