تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۲۵۰۱۷
۵ ماه از شهادت حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و هنوز وعده‌ها درباره نام‌گذاری خیابانی به نام این شهید در بندرعباس بر زمین مانده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجهانگیر حاجی‌زاده: حدود ۵ ماه از شهادت حاج قاسم سلیمانی بدست جنایات‌کاران تروریست ارتش آمریکا در عراق می‌گذرد و هنوز داغ از دست دادن چنین فرزند دلاوری بر دل ملت ایران تازه است.
در همان اولین روزهای شهادت شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس در بسیاری از شهرهای ایران، خیابان و بلواری به یاد این شهید دلاور نام‌گذاری و اعلام شد تا هم ادای دینی به رشادت‌های آن سردار دلاور وطن‌مان باشد و هم نام و یاد او در پیچ و خم زمانه از یادمان نرود و بدانیم که امنیت و ثبات امروز وطن‌مان را مدیون چه رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی هستیم.
شهدا بی‌شک در عرش ملکوتی میهمان خوان معرفت الهی و شادمان از روزی یافتن در درگاه پروردگارند و ما زمینی‌نشینان و عادت یافتگان به روزمرگی‌های زمانه را نظاره‌گرند که به چه میزان بر سر راهی که آنان با تکاپو در آن، خون خویش را نثار کردند پای‌بند و ثابت قدم ایستاده‌ایم.
حاج قاسم سلیمانی فرزند استان کرمان در مجاورت هرمزگان بود و پیوندهای دیرینه فرهنگی و اجتماعی میان هرمزگان با استان‌های مجاور بخصوص استان کرمان به اندازه‌ای گسترده است که رزمندگان هرمزگان در جبهه‌های دفاع مقدس در قالب گردان‌هایی از لشگر ۴۱ ثارالله با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی عازم جبهه‌ها می‌شدند و بسیاری از شهدای رشید هرمزگان و ایثارگران استان‌مان، روزی رزمنده حاج قاسم بودند.
در روزهای ابتدایی شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که برخی اعضای شورای شهر بندرعباس بلافاصله از نام‌گذاری بلوار و یا خیابانی به نام او خبر دادند اما با گذشت ۵ ماه از آن اظهارنظرها هنوز بندرعباس که به شهر محبین حضرت عباس آراسته است و در وداع با آن شهید دلاور نیز سنگ تمام گذاشت و حتی دو تن از پاسداران سپاه امام سجاد(ع) نیز در سانحه تشییع پیکر حاج قاسم در کرمان به شهادت رسیدند هنوز نام حاج قاسم را بر هیچ کدام از خیابان‌های شهرشان نظاره‌گر نیستیم.
پیشنهاد نام‌گذاری را داده‌ایم ولی باید خیابانی در شان نام آن شهید باشد
اسلام باوقار عضو شورای شهر بندرعباس که اولین فرد مطرح‌کننده موضوع نام‌گذاری خیابانی به نام شهید سلیمانی در این شهر بود، به خبرنگار فارس گفت: پیشنهاد نام‌گذاری را از همان اولین روزهای شهادت سردار دادیم و پیگیر آن نیز هستیم اما خیابان‌هایی که برای این منظور بررسی شد، معابری کوچک و محدود بود و لذا در شان نام این سردار بزرگ وطن‌مان نبود.
وی افزود: ۳ پیشنهاد جدید نیز مطرح شده که بزودی یکی از آنها نهایی خواهد شد. ما در شورای شهر بندرعباس حتما نسبت به این موضوع دغدغه داریم و معتقدیم که باید فراتر از نام‌گذاری این شهید، مجموعه برنامه‌هاس فرهنگی و اجتماعی بیشتری نیز برگزار شود.
پیشنهاد اصلی ما نام‌گذاری بلوار ساحلی از بندرعباس به سمت میناب است
حجت‌الاسلام عامری دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز با تقدیر از خبرنگار فارس بخاطر پیگیری این سوژه و وجود دغدغه‌مندی در این زمینه در این خبرگزاری عنوان داشت: معابر مختلفی در بندرعباس تاکنون در دو جلسه نام‌گذاری برای این منظور مطرح شده است اما هیچ کدام در اندازه‌ای نبوده که در حد و اندازه نام این شهید بزرگوار باشد و برخی دیگر نیز از قبل در معرض نام‌گذاری‌هایی بوده است که تغییر آنها مناسب نبود.
وی عنوان کرد:  برآیند نظرات بر این است که بلوار ساحلی پشت فرودگاه که مسیر جدیدی را به سمت میناب ایجاد می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی استان نیز بشمار می‌رود، به نام این شهید بزرگوار که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سیدالشهدای مقاومت لقب گرفتند، نام‌گذاری شود.
وی تاکید کرد: ضروری است تا شهرداری مراحل نهایی کار در این زمینه را انجام دهد تا به محض عملیاتی شدن پروژه شاهد نام‌گذاری آن نیز باشیم.
 دفتر سرپرستی نمایندگی هرمزگان وظیفه خود می‌داند تا نهایی شدن این نام‌گذاری، پیگیری‌های رسانه‌ای را ادامه دهد. مطالبه‌ای که طی چند ماه اخیر بارها از سوی مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز مطرح شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴