کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رعایت ضوابط بهداشتی در مراکز تجاری کیش الزامی است

7 خرداد 1399 ساعت 14:55

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن ابراز نگرانی نسبت جدی نگرفتن ضوابط و پروتکلهای بهداشتی در مراکز تجاری بر فرهنگ سازی و رعایت دقیق این ضوابط تاکید کرد.


به گزارش بلاغ به نقل ازمنطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری در هجدهمین جلسه شورای سلامت کیش، رعایت دستور العملهای بهداشتی ابلاغ شده را ضامن حفظ وضعیت پایدار جزیره کیش در مهار ویروس کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: بخشی از مراکز تجاری پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده شورای سلامت را رعایت می کنند ولی جدیت، دقت نظر و حساسیت در این زمینه وجود ندارد و این موضوع نگران کننده است.
مظفری تاکید کرد: اجرای ضوابط بهداشتی در قالب بخش نامه از سوی معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه نظارتی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی به عنوان یک ساختار قوی و قدرتمند با یک هم افزایی قابل اجرا است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می کنند از بدو ورود به این منطقه و با اطلاع رسانی برای آگاهی از اجرای ضوابط بهداشتی می توانند به عنوان یک تبلیغ کننده چهار چوب های تعریف شده در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش را به سرزمین اصلی انتقال دهند.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که در پی تعطیلی مراکز تجاری و تلاش منسجم همه هستیم؛ اظهار داشت: با تلاش های بی وقفه سازمان منطقه آزاد کیش، شورای سلامت، مرکز توسعه سلامت، و رعایت مردم فرهنگ مدار در این منطقه به یک ثبات نسبی رسیده ایم.
وی یادآوری کرد: جزیره کیش منطقه ای است که در کنترل بیماری کووید۱۹ موفق عمل کرد و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن این که تلاش های سه ماه گذشته بی نتیجه می شود بازگشت مجدد به حالت عادی نیز بسیار دشورا خواهد بود.
غلامحسین مظفری در رابطه با رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در کیش گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ ثبات نسبی به دست آمده در جزیره کیش منجربه رونق اقتصادی و گردشگری خواهد شد.
هجدهمین جلسه شورای سلامت کیش با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معانین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه های اجرایی مستقر در سطح جزیره کیش با محوریت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی عموم مردم و گردشگران به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
در جلسه ای قبلی این شورا، پوشش ماسک به عنوان یکی از راهکارهای موثر از شیوع بیماری کرونا مورد تاکید قرار گرفته است و در همین راستا مدیران بازارهای کیش باید همراه با رعایت تمامی نکات بهداشتی، ضدعفونی روزانه و ورود تمامی افراد با "پوشش ماسک" و غرفه داران با حفاظت فردی شامل "ماسک و دستکش" در محل کار خود در بازارها حضور داشته باشند.
مدیرعامل منقطقه آزاد کیش ۲۳ اردیبهشت ماه گذشته در آستانه آغاز فعالیت بخش گردشگری این جزیره بر رعایت دقیق مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدمات دهی به گردشگران تاکید کرد.
غلامحسین مظفری در جریان بازدید از مرکز توسعه سلامت بر لزوم رعایت قوانین بهداشتی از سوی شرکتهای مختلف هواپیمایی، بازارها و مراکز گردشگری تاکید کرد و از تمامی فعالان صنوف کیش خواست تا فاصله‌گذاری اجتماعی، حفاظت فردی و پروتکل‌ها را رعایت کنند که در غیر این صورت اگر بیماری دوباره شیوع پیدا کند به ناچار باید محدودیت‌های سخت‌تری اعمال کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به از سرگیری پروازها به کیش و آغاز فعالیت بخش گردشگری پس از سه ماه تعطیلی ناشی از شیوع کرونا افزود: در مرحله جدید فعالیت‌های صنوف در جزیره، نه تنها ماموریت مرکز توسعه سلامت به پایان نرسیده است بلکه قطعا کارکنان این مرکز، مسئولیتی سنگین‌تر برعهده خواهند داشت تا به لطف خدا و تلاش این عزیزان، شرایط خوبی برای کیشوندان، گردشگران و فعالان اقتصادی فراهم شود.
غلامحسین مظفری همچنین در جریان بازدید از مرکز شورای سلامت کیش، ضمن تقدیر از تلاش مسئولان و کارکنان بخش سلامت گفت: مرکز توسعه سلامت سه ماه پیش تاکنون با تمام ظرفیت و توان، به‌منظور کنترل ویروس کرونا با تلاش خود این فضای آرام و خوب را برای کیشوندان فراهم کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 425009

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425009/رعایت-ضوابط-بهداشتی-مراکز-تجاری-کیش-الزامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com