کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران عنوان شد

اعلام راهکارها برای دانش‌آموزانی که عضو شبکه "شاد" نیستند/دستگاه‌های حمایتی به میدان بیایند

7 خرداد 1399 ساعت 14:28

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به دانش‌آموزانی که عضو شبکه شاد نیستند اشاره کرد و برای حل عدم دسترسی آنان به موارد سخت‌افزاری برای دسترسی به شبکه شاد، گفت: دستگاه‌های حمایتی می‌توانند با تغییر جهت حمایتشان به این سمت به این دانش‌آموزان کمک کنند.


به گزارش بلاغ، حسین حسن‌نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لازمه حفظ شبکه شاد را تولید محتوای آموزشی مناسب برشمرد و تأکید کرد که محتوای آموزشی است که می‌تواند در شرایط بدون کرونا، فعالیت شبکه شاد را برای آموزش و پرورش تثبیت کند والا مثل بسیاری از طرح‌های دیگر کوتاه مدت خواهد بود و از بین می‌رود.

وی به فعالیت معلمان در شرایط تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: معلمان در منازل بیشتر از ساعات موظفی‌شان فعالیت کردند و ما هیچ دغدغه‌ای در این بخش نداشتیم و ابراز گلایه وجود نداشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به نظرسنجی‌های موجود در مورد شبکه شاد اشاره کرد و ادامه داد: سنجش از آن‌ها ما را به واقعیت‌هایی می‌رساند که در برنامه‌ریزی‌های اصولی از آن‌ها استفاده کنیم. در این نظرسنجی‌ها از رضایت ۷۴ درصدی تا ۸۶ درصدی ثبت شده است و خانواده‌ها رضایت ۵۰ درصدی داشته‌اند و آن را امر لازمی برای هر شرایطی حتی خارج از کرونا دانستند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: در بیرون از مدرسه اشتهای سیری‌ناپذیری برای آموزش‌های دیگر داشتیم، از حضور در مراکز آموزشی دارای تابلوهای رسمی در سطح شهر تا حضور در کلاس‌های خصوصی معلمان. شبکه شاد در این قالب یک فرصت است.

وی لازمه حفظ شبکه شاد را تولید محتوای آموزشی مناسب برشمرد و گفت: محتوای آموزشی است که می‌تواند در شرایط بدون کرونا، فعالیت شبکه شاد را برای آموزش و پرورش تثبیت کند والا مثل بسیاری از طرح‌های دیگر کوتاه مدت خواهد بود و از بین می‌رود. محتوای آموزشی برای ارتقای نظر ۵۰ درصدی خانواده‌ها نیز لازم است تا مطمئن شوند که نیازهای آموزشی فرزندانشان از این طریق برطرف خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نقش گروه‌های آموزشی در ایجاد محتوای آموزشی در شرایط کنونی را بهترین کار در بهترین فصل برشمرد.

حسن‌نژاد به دانش‌آموزانی که عضو شبکه شاد نیستند اشاره کرد و برای حل عدم دسترسی آنان به موارد سخت‌افزاری برای دسترسی به شبکه شاد، گفت: دستگاه‌های حمایتی می‌توانند با تغییر جهت حمایتشان به این سمت به این دانش‌آموزان کمک کنند و این امر الزامی است زیرا شبکه شاد قرار است در آموزش و پرورش باقی بماند و دسترسی همه دانش‌آموزان به آن لازم است.

این مسئول در مورد عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به شبکه شاد به دلیل نبود زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی نیز تأکید کرد که جلساتی برگزار شده و این مسئله با مخابرات استان مطرح خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به افزایش حوزه‌های امتحانات نهایی در مازندران به ۲۷۸ اشاره کرد و با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نباید به فکر تجمیع باشیم و باید ملاحظه شود که این اتفاق نیفتد، از آموزش و پرورش استان خواست نسبت به حضور دانش‌آموزان در حوزه‌های پرتراکم توجه بیشتری شود تا دغدغه خانواده‌ها و معلمان برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز به تعطیلی مدارس از روز شنبه سوم اسفند ۹۸ اشاره و تاکید کرد: تلاش و همت هدفمندی انجام شد تا با تعطیلی مدارس، تعلیم و تربیت تعطیل نشود و همکاران ما در همان دو سه هفته اول دست به کار شدند و سامانه مازند محتوا نخستین اقدام ابتکاری مازندران در حوزه آموزش مجازی بود که به راه افتاد که در تمام کشور عملکرد درخشانی داشت و مورد بازدید مراجعان قرار می گرفت ضمن اینکه جشنواره مجازندران نیز آثار متعددی را در حوزه تربیتی و مشاوره به اشتراک گذاشت و در حوزه سوادآموزی نیز تولید محتوا و آموزش به صورت آنلاین ادامه داشت و همه این اقدامات، با ظهور کرونا انجام شد و تلاش کردیم از دل این تهدید، یک فرصت ایجاد کنیم.

علیرضا سعدی پور در ادامه به هفته معلم پرداخت و با اشاره به انتخاب ۵۱ معلم منتخب استانی، ۵۵۳ معلم منتخب شهرستانی و یک معلم منتخب کشوری در ایام  گرامیداشت یاد و نام معلم نیز گفت: اگر چه از نظر ما همه معلمان نمونه هستند اما مراسم تکریم مقام معلم در سطح شهرستانها با همت فرمانداران به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان به صورت مجازی برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران نیز درخصوص دستور کار جلسه و آموزش مجازی و معرفی شبکه شاد و همچنین آسیب ها و مشکلات این شبکه گفت: شرایط کرونا، تعطیلی مدارس و ضرورت آموزش آنلاین ناگهانی پیش آمد و ما در یک پارادوکس گیر افتاده بودیم که تلفن همراه برای دانش آموز در مدارس غیرمجاز و حتی یه عنوان تهدید در نظرگرفته می شد اما برای آموزش مجازی، باید به دست هر دانش آموز یک تلفن همراه هوشمند می دادیم.

محمد شعبانی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که گفتند ما در فضای مجازی باید از حالت انفعال خارج شویم و فعال باشیم، افزود: آموزش آنلاین و گسترش شبکه شاد یک انقلاب عظیم در آموزش است که به رغم مشکلاتی که وجود دارد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد ضمن اینکه این شبکه داخلی و کاملا امن است و با توجه به توان بالای تولید محتوا، دغدغه مورد نظر رهبری نیز محقق خواهد شد و ما از حالت انفعال خارج می شویم.

این مسئول به ضریب بالای نفوذ این شبکه تصریح کرد: این شبکه امنیت بالایی دارد و مالکیت آن نیز متعلق به وزارت آموزش و پرورش است و تا امروز ۶۹ درصد دانش آموزان استان نیز عضو شبکه شاد هستند ضمن اینکه استان مازندران نیز از نظر عضویت معلمان، دانش آموزان و مدیران در شبکه شاد، در مقایسه با سایر استانها جزء برترین ها است.

وی درخصوص مشکلات و آسیب های شبکه شاد اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان نمی توانند عضو شبکه شاد شوند به این دلیل که پوشش اینترنت ندارند یا اینکه گوشی هوشمند ندارند و از مدیریت شورای آموزش و پرورش مازندران می خواهم  با استفاده از همه ظرفیت ها و از جمله ظرفیت خیران در این بخش حمایت کنند تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 425006

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425006/اعلام-راهکارها-دانش-آموزانی-عضو-شبکه-شاد-نیستند-دستگاه-های-حمایتی-میدان-بیایند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com