کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاس‌هایتان را آنلاین برگزار کنید!

7 خرداد 1399 ساعت 12:35

اگر بخواهیم آموزش را طبقه‌بندی کنیم، می‌توانیم بگوییم که آموزش به‌طورکلی سه شکل اصلی دارد، آموزش سنتی که همان رویکرد چهره به چهره متداول در آموزش است، آموزش الکترونیکی محض که به استفاده از فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش و بدون هیچ­گونه تعامل چهره به چهره اطلاق می‌­‌شود و آموزش الکترونیکی ترکیبی که ترکیبی از دو رویکرد قبلی است.



به گزارش بلاغ، بنابر اعلام ایسمینار، رشد سریع در فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه‌های اخیر شیوه‌های زندگی، کار و یادگیری مردم را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کرده است. آموزش و یادگیری از شیوه سنتی، کلاس-محور به سمت شیوه‌های منعطف‌تر و دسترسی در هر زمان و هر مکان و آموزش الکترونیکی حرکت کرده است. بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سراسر جهان بیشتر و بیشتر بر آموزش آنلاین متمرکز شده‌اند.

آموزش غیرحضوری در دهه اول سال ۱۷۰۰ میلادی آغاز شد و هنوز هم در نقاط مختلف دنیا از این شیوه آموزش برای تحصیل استفاده می‌­شود. بهره‌گیری از فناوری در امر آموزش از اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی و آموزش مجازی از سال ۱۹۹۵ شروع‌ شده است. آموزش الکترونیکی با نام‌هایی همچون آموزش آنلاین، آموزش مجازی، وبینار، آموزش مبتنی بر وب و آموزش با استفاده از کامپیوتر نیز شناخته می­‌شود.
درست زمانی که در سراسر جهان، تمام کلاس‌های آموزشی به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا لغو شدند و مراکز دانشگاهی و موسسات برگزارکننده کلاس‌های حضوری تعطیل شدند، آموزش آنلاین و ابزارهای آن به کمک ما آمدند.
در ایران نیز آموزش مجازی، کلاس آنلاین یا وبینارها به‌منظور ارائه آموزش مورد استفاده قرار گرفتند. مجموعه‌های آموزشی از خدمات وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده زیرساخت برگزاری کلاس آنلاین و برگزاری وبینار آنلاین برای برگزاری دوره‌هایشان استفاده کردند. بسیاری از آموزش‌ها مانند طراحی سایت، مبانی بورس، آموزش‌های ویژه کنکور، آموزش زبان انگلیسی، معماری و ... با استفاده از وبینار به صورت اینترنتی برگزار شدند و هزاران علاقه‌مند در این وبینارها حضور داشتند.

از جمله مزایای برگزاری وبینار می‌توان به کاهش هزینه‌ها، دسترسی به آموزش از هر مکان و هر زمان، امکان ارائه دانش و اطلاعات به‌روز و در دسترس بودن محتوای آموزشی برای همه افراد اشاره کرد. همچنین برگزاری وبینار می‌تواند تا ۸۰ درصد هزینه‌های برگزاری رویداد را کاهش دهد و با انجام کمترین هزینه می‌توان به طیف گسترده‌ای از مخاطبان دسترسی پیدا کرد.
بسیاری از شرکت‌ها از وبینار به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی رویدادی استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال شرکت سامسونگ برای رونمایی از محصولات جدیدش می‌تواند از وبینار استفاده کند. یا اگر شرکتی در حوزه ارائه خدمات حقوقی فعالیت می‌کند می‌تواند برای جذب مشتریان جدید اقدام به برگزاری وبینار نماید و مفاهیم حوزه خود را به مشتریان احتمالی آموزش دهد.
اگر می‌خواهید از دانش و تجربه‌ای که دارید درآمدزایی کنید، وبینار ابزار مناسبی برای شماست. برای برگزاری وبینار و کلاس‌های آنلاین خود می‌توانید از خدمات وب‌سایت ایسمینار استفاده کنید. ایسمینار تمام امکانات لازم برای برگزاری وبینار همچون نرم‌افزار برگزاری وبینار، سیستم ثبت‌نام، مدیریت کاربران و ... را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 


کد مطلب: 424996

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424996/کلاس-هایتان-آنلاین-برگزار-کنید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com